دیپلماسی دینی همراه با قدرت رسانه قرن ۲۱

علی خامنه‌ای روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در یک سخنرانی که از شبکه حکومتی خبر صداوسیما پخش شد ، اظهارات ظریف را تقبیح کرد و با دفاع از نیروی قدس سپاه پاسداران و عملکرد فرمانده سابق آن، قاسم سلیمانی، گفت که «نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیاست…انتخابات خیلی خوب است و ما سالم میکنیم ، خلاصه که سیاست خارجی و بقیه امورات نظام اسلامی ما دست دولت نیست… !

سالها البته گفته ایم که پدیده ایی به نام دولت با وزارتهای مختلف در این سیستم فاشیستی دینی دیزاین صحنه است، به قول خودشان آبدارچی است . ولی غرب مارمولک هی تبلیغ کرد که ۲ جناح هست و باید جناح اصلاح طلب را تقویت کرد تا استحاله شوند . حالا به زبان خودشان گفته اند و حسابی رسانه ها فوت میکنند توش که از این خبرا نیست … ولی غرب باز هم ولکن نیست و هی قسم میزنه یه خبری هست ! در این شب قدر به فرق شکافته علی قسم همیشه یه چیزی هست یا باید پیدا بشه !!

شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه لبنانی وابسته به جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه خبر داد که آمریکا قصد دارد چهار تروریست بازداشتی سپاه در خاک آن کشور و «هفت میلیارد دلار» از دارایی‌های مسدود شده سپاه را آزاد کند…

آنچه در اظهارات ظریف وزیر خارجه سپاه پاسداران عنوان شد بدون هماهنگی در بالاترین ارگانهای رهبری و حکومت عملی نیست . والا این سیستم نیم قرن دوام نمیآورد . تضاد مناقع و اختلاف بین جناحهای مختلف حکومت وجود دارد ولی انگار تضادها مثل چسب عمل میکند و بخشهای مختلف حکومت را به هم وصل کرده است . اظهارات ظریف فقط اشاره کوچکی به نازکرشمه مقام ولایت فقیه در مسیر مذاکرات با غرب است .

آنها با دیپلماسی منفعل غرب مخالف هستند ولی با دیپلماسی خودشان مخالف نیستند … دیپلماسی سپاه و موشک . این دیپلماسی مربوط به قرن ۲۰ بود . قرن پیش که مثلا شوری سابق ۵۰۰۰ تانک را به خط میکرد و نفس کش میطلبید … این دیپلماسی تاریخ مصرفش تمام است . اما غرب وانمود میکند هنوز معتبر است و میفروشد و حاکمان بی شعور مسلمان در ایران خوشحالند که بُنجل خریدارند ! فقط به جای تانک و سلاحهای پیشرفته سانتی فیوژهای قراضه را از بازار سیاه میخرند و عرضه میکنند . غرب و کاخ سفید هم حداقل ۲۰ سال است نگران شش ماه آینده و بمب اتم ملاها با دیپلماسی هی بوق میزند …

به نوشته یورونیوز رقابت جف بزوس و ایلان ماسک از صدر جدول میلیاردرهای جهان به کهکشان راه شیری کشیده شده؛ فضایی که به عرصه تازه تحقق رویاهای ثروتمندترین‌های روی زمین و دوئل شخصی آنها بدل شده است.

ایلان ماسک در واکنش به خبری که کنت چانگ، خبرنگار نیویورک تایمز در مورد اعتراض شرکت فضایی «بلو اوریجین» متعلق به جف بزوس، رئیس شرکت آمازون، به انتخاب شرکت اسپیس‌ایکس توسط ناسا برای عقد‌ قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری ساخت فضاپیمای اعزام فضانوردان به ماه منتشر کرد، پاسخی ایهام آمیز را با استفاده ازیک کنایه‌ سکسی منتشر کرد تا پرده از اوج‌گیری رقابت شخصی او و آقای بزوس برافتد.

آقای ماسک با استفاده از صفحه توئیتر رسمی خود با عنوان «پادشاه فناوری تسلا و امپراتور مریخ» به ریشخند نوشت : اون حتی قادر نیست بلندش کنه…

معلومه همه آدمها چه فقیر و چه پولدار از یک سنی به بعد دیگر نمیتوانند بلندش کنند … حالا همین ادبیات را من استفاده کنم کلی فحش میخورم و اخ وپیف…

قوانین فیزیکی دنیای پولدارها فرقی با دنیای بقیه ندارد . پولدارها فقط امکان مطرح کردن و شدن دارند حتی توی مستراح . این قدرت دیپلماسی و رسانه قرن بیست و یک است .

اسماعیل هوشیار

۰۴.۰۵.۲۰۲۱

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate