چسب زخم ! 

طرح انگلیس برای فرستادن پناهجویان به یک کشور آفریقایی…این ایده ساخت مراکز پناهندگی دورافتاده از استرالیا گرفته شده است .

کسی از کشور و فرهنگ خودش با رضایت و میل و خوشحالی جدا نمیشود . کسی از شکم سیری تصمیم نمیگیرد برود و برود و برود…

موضوع پناهندگی و پناهجو سالهاست جهانی شده است . پناهجو از مادرش پناهنده متولد نمیشود . پناهجو و پناهندگی محصول مستقیم سیاست روز است . انسانی که تصمیم میگیرد از زادگاه و متعلقات خودش کنده شود و برود در واقع قدم قبل از خودکشی را برداشته است .

حالا انگلیس و استرالیا و بقیه کشورهای پناهنده پذیر در صدد هستند شرایط را به گونه ایی سخت کنند که دیگر کسی فکر پناهندگی نکند .

پیشنهاد من این است که همزمان دست از سیاستهای ضد انسانی و پناهنده ساز هم بردارید . به جنگهای نیابتی خاتمه دهید و کلا کاری کنید که پناهندگی از موضوعییت ساقط شود . نمیشود هم سیاست و هم دخالت و هم با دیکتاتور و تروریست مذاکره و هم جنگ … آنوقت موضوع پناهندگی را که مثل چسب زخم موقتی است … که محصول مستقیم سیاست خودتان است نخواهید قبول کنید .

سال ۱۳۵۷ در نشست گوادلوپ شاطر حسن و عباس ماست بند تصمیم نگرفتند روحانییت وحشی و بی سواد را در ایران حاکم کنند . در سوریه و خاورمیانه و بقیه جاهای دنیا هم مثلا سیاست میکنید ، خراب میکنید ، جنگ و بمب و اینا… آنوقت از حداقل تبعات آن هم شانه خالی میکنید ؟

این همان سیستم فاشیسم دینی است که با وقاحت از اعدام کودکان حمایت میکند و مدعی است جنایت و اعدام قانونی است غرب مشغول مذاکره با همین پدیده است و در مدیای خودش با افتخار جار هم میزند …

خوبی مستر ؟

پروسه ویروس کرونا ثابت کرد اگرجهانی سیاست میکنید و جهانی برداشت میکنید ، باید جهانی به فکر چاره باشید . کشیدن دیوار برای اینکه مشکل به محدوده های دیگر صرایت نکند کاری عبث است …

انسانی که امنییت نداشته باشد و گرسنه … با این ترفندها آرام نمیگیرد . کشورهای مربوطه به جای طرحهای “شبدر قلی خانی” به شکلی سیاست و جهان را رهبری کنند که گرسنگی و امنییت برای همه در تمام جغرافیا تامین تا اساسا پناهنده ای تولید نشود .

شی جین پینگ رهبرچین اظهار داشت فقط سوسیالیسم می‌تواند چین را نجات دهد…

اگرسوسیالیسم مد نظر تو این است که با آخوند و تروریست سازش و معامله کنی ریدم تو اون سوسیالیست…

اسماعیل هوشیار

۰۱.۰۷.۲۰۲۱

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate