خطی از بازنده ها در تاریخ !

…هر دوی ما بازنده هستیم. این بازی‌ بود که از همان آغاز برنده‌ای نداشت، قرار هم نبود که داشته باشد. نه تو و نه من، هیچ کدام نمی‌توانیم ادعای پیروزی کنیم؛ هر دوی ما، اما در دو سمت متضاد، بازنده‌ایم! من و تو زندگی را باخته‌ایم… !

 

 

 

پاراگراف بالا از بازجوی ایرج مصداقی نقل قول شده است . من هم با این تعبیر موافقم . در پروسه نیم قرن گذشته حاکمییت روحانییت درایران مردم وتاریخ ایران در تمامیتش بازنده شدند . تنها برنده هم همان مغز متفکری است که خمینی را از حجره های نجف به زیرنورافکن های پاریس و بعد سوار بر شانه های مردم ایران و نهایتا در ماه نشاند . همانها که هنوز بعد نیم قرن با پرچم برجام در حال حفظ و مماشات با فاشیست دینی حاکم بر ایران هستند !

 

 

 

مصداقی چون صحنه را از دست رفته میبیند تلاشی میکند تا جلودار همین صحنه بازنده ها شود . وقتی مولفه های داخلی همگی بازنده صحنه هستند چه در حاکمییت و چه در تبعید … مصداقی برای برنده شدن تلاش نمیکند فقط دست و پا میزند تا مثلا نفر اول صف بازنده ها شود . کمی دوربین و بوق رسانه ایی قانعش میکند ! برایش هم فرقی نمیکند کدام رسانه…همان بار اول که دیدمش با حسرت گفت : حاضر است با بی بی سی و هر رسانه دیگری مصاحبه کند !

 

 

 

فرد یا جریانی میتواند در اول صف بازنده ها قرار بگیرد که حالا کارخانه ایی دارد و حساب بانکی چاق… مثل جریان فاشیستی موتلفه اسلامی که در دهه خونین ۱۳۶۰ دادستانی را اداره میکرد و هزاران جنایت دینی درپرونده دارند نفراتش در اول صف هستند . البته آنها شعورو فهم ندارند تا بازنده و برنده را درست تشخیص دهند و فکر میکنند خدا با آنهاست و آنها برنده هستند !

 

 

 

فریبا هشترودی عضو سابق شورای مجاهدین نسبت به مصداقی شعور سیاسی و شجاعت بیشتری دارد. با خلع سلاح مجاهدین درعراق و ضربه سیاسی پاریس در ژوئن ۲۰۰۳ … خیلی ها احساس خطر کردند و دست به کار شدند . فریبا هشترودی بدون توضیح میرود یکراست تهران و بی تعارف مشغول توجیه و سفید سازی نطام ولایت فقیه میشود ، و به جایش حداقل املاک پدری را پس گرفت …

 

 

 

اگر صحنه دیگری به جز حفظ حکومت اسلامی در ایران توسط غرب ، درچشم انداز بود مصداقی همچنان در ته صف بازنده ها مشغول کشف نفوذی های وزارت اطلاعات برای مجاهدین بود، و رسانه های سیرابی فروش باید دنبال یک اسکولی دیگر برای پرکردن تریبون خودشان میبودند !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

09.04.2021

اسماعیل هوشیار

 

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com
www.tipf.info

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate