جادوی رئالیستی سیاست !

رئالیسم جادویی سبکی ازنوشتن است که مارکزرا جهانی کرد. رئاليسم يا واقعگرايی درادبيات وهنر،‌ تصويرسازی از وقايع پيرامون و بیان فرهنگ رایج در هر جغرافیایی … رئالیسم جادویی، ترکیبی از واقعیت، افسانه و تاریخ است .

کاش مارکز حالا میبود و این دوران کرونایی را میدید و کمکان میکرد تا حسی پیدا کنیم و شوقی برای نفس کشیدن … شاید هم از بقیه کمک میگرفت برای تیتر و حسی دیگر ! تنهایی نه چیز خوبی است و نه چیز بدی … همیشه بستگی دارد.

مارکز جان نیستی که ببینی رئالیسم جادویی زمان تو، حالا ترکیبی از جنون و خون است ، به نام جمهوری اسلامی ایران ، که هیچ سنخیتی با هم ندارند . جمهوری یعنی چه ؟ و اسلام چیست ؟ ولی همین اصطلاح ناچسب الان نیم قرن است در سازمان مثلا ملل رسمی است .

تازه این آخر کار نیست انگار آخر کاری وجود ندارد . نیم قرن بعد از چپاندن روحانییت انگل روی سر ملت ایران در ۱۳۵۷ ، به تازگی یک پیرمرد ۹۰ ساله را گذاشته اند توی کاخ سفید به نام بایدن تا جهان را رهبری کند و حالا با کمک تروئیکای اروپا مشغول مذاکره با همان پدیده جمهوری اسلامی است که تمام ارگانهایش را کاخ سفید در لیست تروریستی گذاشته است.هرچی هم میپرسیم این یعنی چه ؟ میگویند دیپلماسی…

اما من به آن میگویم جادوی رئالیستی سیاست !

تو به واقعییتهایی در زندگی اشاره داشتی که انگار مثل جادو مینمود . درد من جادوهایی است که عناصر تشکیل دهنده اش واقعی هستند .

وال استریت ، نفت ، خاورمیانه ، طناب دار ، رسانه جهانی ، جوایز فاخر ادبی ، جوایز فاخر نوبل ، نویسنده ، روشنفکر ، مبارز ، واکسن های حرام خارجی ، واکسن های حلال خارجی ، واکسن داخلی ، شاش شتر ، روغن بنفشه ، طب اسلامی ، حقوق بشر ، حکایتهای مش قاسم ، در لبنان و سوریه …خون ، انسان ، رگ و درد و استخوان ، سپاه پاسداران ، برجام … و بقیه عناصر تشکیل دهنده را که در یک پکیج استثنایی ارائه کنی آنوقت شما در دنیای جادوی رئالیستی هستی …

مارکز جان چرا کُرک و پرت ریخت رفیق ؟ حق داری کف کنی ، تو خیلی خوشبخت بودی …

گیرنده گابریل خوزه گارسیا مارکِز عزیز ، متولد مارس ۱۹۲۷ . وفات آوریل ۲۰۱۴

آدرس جنب جهنم ، سه راهی برزخ ، روبروی سمساری خدا ، پلاک ۱۳

۱۹.۰۱.۲۰۲۱

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

اسماعیل هوشیار

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate