درباره اهداف جنایتکارانه لشکرکشی رژیم به مرزهای کردستان عراق

درباره اهداف جنایتکارانه لشکرکشی رژیم به مرزهای کردستان عراق

درباره اهداف جنایتکارانه لشکرکشی رژیم به مرزهای کردستان عراق

در دو هفته گذشته سپاه پاسداران حکومت اسلامی دست به تهدید احزاب اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی، اردوگاه های آنها و محل های استقرار پناهندگان ایرانی در کردستان عراق زده و در مرز کردستان عراق مانورهای نظامی ترتیب داده است.

در چند سال گذشته حکومت اسلامی تحت عنوان توافقات امنیتی و خلع سلاح سازمان‌های اپوزیسیون  مستقر در کردستان عراق، بارها از جمله در هشت ماه گذشته دست به مانور نظامی زده و یا محل استقرار این نیروها را مورد حمله نظامی قرار داده است.

حکومت اسلامی تصور میکند که با محدود کردن حضور اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق میتواند صدای انقلاب جاری و اعتراضات مردم و فضای اعتراضی در کردستان را خاموش کند. اما حکومتی سراپا بحران، که هر روز سرانش به ناتوانی خود در پاسخگویی به نیازهای مردم و شکستشان در مقابل موج میلیونی بی‌حجابی اعتراف میکنند، حکومتی که فرماندهان سپاه و بسیجش از بی اعتمادی وسیع در بدنه نیروهای خود صحبت میکنند، حکومتی که امکان کوچکترین بهبودی در وضعیت اقتصادی مردم ندارد بلکه هر روز طرح های تحمیل گرانی و فقر بیشتر را برنامه ریزی میکند، با هر اقدام سرکوبگرانه ای فقط خشم و اعتراض بیشتر را دامن میزند.

ناامن کردن مرزها با مانورهای نظامی علاوه بر تحت فشار قرار دادن نیروهای اپوزیسیون در این منطقه، جان هزاران نفر از ساکنین مرزهای ایران و عراق و پناهندگان ایرانی ساکن شهرهای عراق را بخطر خواهد انداخت. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران مانور و لشکر کشی نظامی به مرزهای مشترک ایران و عراق را شدیدا محکوم میکند و سازمان و احزاب سیاسی در عراق و کردستان و کشورهای اروپایی را فرا می خواند علیه تحرکات نظامی حکومت اسلامی بایستند و افکار عمومی، دولتها و سازمانهای سیاسی را در جهت بایکوت جمهوری اسلامی بسیج کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١۶ خرداد ١٤٠٢

۶ ژوئن ٢٠٢٣

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate