اطلاعیه پایانی کنفرانس کادرهای تشکیلات کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

اطلاعیه پایانی کنفرانس کادرهای تشکیلات کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

کنفرانس شورای کادرهای کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران  روز  یکشنبه  ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ برابر با ۱۲ مارس ۲۰۲۳ با حضور اکثریت اعضای شورای کادرهای کمیته کردستان برگزار شد. در این کنفرانس که به صورت آنلاین- ویدیویی برگزار شد اعضایی از حزب و مهمانانی به کنفرانس دعوت شده بودند. کنفرانس با پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان انقلاب جاری شروع شد و پس از چهار ساعت بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری های لازم با موفقیت به کار خود پایان داد. کنفرانس شورای کادرهای کمیته کردستان این بار در دل انقلاب برگزار شد که گزارشات، مباحث و پلتفرم آینده کمیته حول آن متمرکز بود.

 ابتدا حمید تقوائی لیدر حزب در سخنرانی افتتاحیه در مورد جایگاه کمیته کردستان صحبت کرد. او با تاکید بر مبارزات کوبنده و پیگیر مردم کردستان به شعارهای سراسری مردم همچون “کردستان چشم و چراغ ایران”، “کرد بلوچ آذری، آزادی برابری” اشاره کرد و گفت این نشان همبستگی مبارزات مردم در سراسر ایران است.

نکته دیگر مورد اشاره حمید تقوایی موضع گیری اپوزیسیون راست و مشخصا سلطنت طلبان بود که با اعلام “تمامیت ارضی” به عنوان خط قرمز از هم اکنون برای مردم کردستان خط و نشان میکشند. او تاکید کرد که  این جبهه ای است که ما را به عنوان پرچمدار و مدافع بی چون و چرای رفع ستم ملی در مقابل جریانات راست قرار میدهد.  او گفت ما وظیفه داریم بطور پیگیر و فعال از رفع ستم و تبعیض ملی و حقوق شهروندی مساوی برای همه مردم ایران دفاع کنیم و اعلام کنیم جدائی تابو نیست و دولت مرکزی موظف است رای مردمی  که در یک رفراندوم آزاد خواهان جدایی هستند بپذیرد.

 حمید تقوایی در بخش دیگری از سخنانش به پیشینه مبارزاتی مردم و نیروهای مترقی در کردستان اشاره کرد که در همبستگی با مبارزات سراسری کارگران، معلمان، جنبش زنان و با کارزار هایی نظیر نه به تابو، دفاع از حقوق کودکان، و مسئله کولبران، همواره بخش فعالی از مبارزه سراسری علیه جمهوری اسلامی بوده است. او تاکید کرد که بویژه در این مقطع انقلابی کمیته کردستان در تقویت و رادیکالیزه کردن  مبارزات مردم کردستان می تواند و باید نقش تعیین کننده ای ایفا کند.

بعد از تصویب آیین نامه و معرفی هیئت رئیسه، عبدل گلپریان دبیر کمیته گزارش فعالیت در فاصله دو کنفرانس را ارائه داد و به فعالیت عرصه های مختلف تشکیلات کردستان حزب که قبل از کنفرانس در اختیار اعضای شورای کادرها قرار داده شده بود اشاره کرد و گفت در این دوره شاهد تحولات زیادی بوده ایم. از تحولات در اوضاع سیاسی، اجتماعی و اعتراضی در ایران تا شروع انقلاب زن زندگی آزادی که در فعالیت های تشکیلات کردستان حزب بازتاب داشته است. قبل از انقلاب اعتراضات اجتماعی و تحولات سیاسی در همسویی و هم جهتی مبارزات مردم کردستان با اعتراضات سراسری در ایران برجسته بود. مهمترین آن تجمعات، تحصن ها و اعتراضات معلمان بود. کمیته کردستان تلاش خود را به تحکیم مبارزات در کردستان با مبارزات سراسری با تکیه بر امکاناتی که در اختیار دارد از جمله ارتباط با فعالین داخل، کار میدانی، حضور در مدیای اجتماعی و برنامه های روزانه در تلویزیون ایسکرا معطوف کرد. تحکیم رابطه با فعالین حقوق زن و مراسم های هشت مارس، اعتراضات کولبران و نقد سیاست های نیروهای ناسیونالیست از جمله تمرکزهای تشکیلات کردستان حزب بود. ارسال کمک مالی برای مجروحین انقلاب در چندین شهر کردستان نیز از جمله فعالیت های تشکیلات کردستان در این دوره بود. یکی از پروژه های ما در ماههای اخیر میزگردهایی را تحت عنوان “کردستان سنگر مستحکم انقلاب” با شرکت شخصیتهای دخیل در مبارزات آن دوره شروع کرد که نسل جوان را با این تاریخ و نقش کمونیسم در کردستان آشنا کند.

اصغر کریمی رئیس هیئت اجرایی حزب در سخنان خود با تاکید بر نقش و جایگاه کردستان در شرایط انقلاب جاری در مورد آینده فعالیت حزب در کردستان تاکید کرد که با توجه به حضور قدرتمند مردم کردستان در انقلاب جاری، ابعاد وسیع گرایش کمونیستی در میان فعالین اعتراضات در این منطقه و شناخته شده بودن حزب، تشکیلات کردستان باید انتظار از خود را بسیار بالا ببرد، در همه اتفاقات سیاسی مربوط به کردستان حضور داشته باشد و بعنوان یک نیروی مهم در صحنه سیاسی کردستان نقش ایفا کند، بعنوان نماینده مردم کردستان در مقابل جمهوری اسلامی و نماینده مردم در مقابل جریاناتی که از همین الان تابوی تمامیت ارضی را بعنوان شمشیری علیه مردم کردستان بلند کرده اند و در مقابل هر جریان دیگری که همبستگی عمیق میان مردم کردستان و سایر نقاط کشور را تضعیف کند ظاهر شود. او در این راستا به چند پروژه مهم اشاره کرد و بر ضرورت گسترش رابطه با نسل جوان و زنان و تلاش برای متشکل کردن فعالینی که در ارتباط با حزب قرار دارند تاکید نمود.

سپس اعضای کمیته کردستان هر یک در جهت تکمیل گزارش ارائه شده اظهار نظر کردند. بخش دوم کنفرانس شورای کادرهای تشکیلات کردستان بحث بر سر پلتفرم شش ماه آینده کمیته بود که توسط دبیر کمیته عبدل گلپریان به کنفرانس ارائه شد. اعضای شورای کادرها در رابطه با پلتفرم اظهار نظر کردند و آنرا به عنوان پلتفرمی که کمیته منتخب کنفرانس در دستور فعالیت آینده قرار دهد مورد تاکید قرار دادند.

مبحث آخر کنفرانس به انتخابات کمیته کردستان اختصاص داشت. کنفرانس برای هدایت فعالیت دور آتی ۱۲ نفر را به عنوان اعضای کمیته کردستان انتخاب کرد که عبارتند از: ژینو ابراهیمی، سیما بهاری،  مینا بهروزی، غریبه حسینی، کاوه عمر، عزیزه لطفی، عبدل گلپریان، یدی محمودی، سیاوش مدرسی، جمیله میرکی، نسان نودینیان، ستار نوری زاد،.

در مبحث انتخاب دبیر کمیته، ژینو ابراهیمی و نسان نودینیان کاندید دبیر کمیته بودند که نسان نودینیان  به عنوان دبیر انتخاب شد. کنفرانس شورای کادرهای تشکیلات کردستان حزب بعد از ۴ ساعت بحث و اظهار نظر راهگشا، صمیمانه و امیدبخش به پایان رسید.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مارس ۲۰۲۳، ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate