ایستادگی مردم سنندج در برابر تانک و گلوله

ایستادگی مردم سنندج در برابر تانک و گلوله

روز یکشنبه ۱۷ مهر شهر سنندج شاهد یورش وحشیانه آدمکشان اسلامی بود. یورشی با سلاحهای سنگین در برابر مردم و جوانانی که با خشم فریاد، “مرگ بر دیکتاتور” و “زن، زندگی، آزادی” سر می دادند. جوانانی که تنها اسلحه دفاعی آنان پرتاب تکه های آسفالت خیابان به سوی قاتلان اسلامی بود. مقاومت روز یکشنبه مردم در سنندج و محلاتی در این شهر یادآور مبارزه و ایستادگی آنان در نوروز خونین ۵۷ و جنگ ۲۴ روزه ۵۸ بود. بنا به اخبار منتشر شده علیرغم گسیل نیرو و لشکرکشی از مناطق دیگر به سنندج، مردم با عزم و اراده ای وصف ناپذیر همچنان در میادین و خیابانها به اعتراض ادامه میدهند. دستگاه سرکوب رژیم در وحشت از گسترش اعتراضات مردم و حمله به صدا و سیما، تانک هایی را در محوطه صدا و سیما مستقر کرد.

در جریان حملات وحشیانه نیروهای رژیم به مردم سنندج تا کنون پنج نفر جان باخته اند که یکی از آنان کودکی زیر سن شش سال در آغوش مادرش بوده است. بنا به اخبار منتشر شده از ابتدای اعتراضات در شهرهای کردستان مجموعا ۳۲ نفر از معترضان جان خود را از دست داده اند، بیش از سیصد نفر مجروح و تعداد زیادی بازداشت شده اند که بازداشت شدگان را به مکانی در حومه کارآموزی منتقل کرده اند. علیرغم این رفتار وحشیانه نیروهای حکومت روز دوشنبه یعنی یک روز پس از این سرکوب ها، دانش آموزان دختر به خیابانها آمدند و با شعار “توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه” پاسخ آنان را دادند.

مردم مبارز و انقلابی کردستان!

آدمکشان اسلامی با نظامی کردن فضای اعتراضی سنندج تلاش می کنند چند روزی عمر ننگین حکومت را تداوم بخشند. میلیتاریسم در کردستان ناشی از وحشت حاکمیت از انقلاب مردم در سراسر کشور است. اما در این تردیدی نیست که با شکست روبرو خواهند شد. باید اعتراضات و تجمعات در دیگر شهرها را گسترش و سازمان داد. با افزایش تجمعات اعتراضی در دیگر شهرها رژیم مستاصل و درمانده اسلامی ناچار خواهد شد نیروی سرکوبگر خود را از سنندج متفرق کند.

مردم آزاده و انقلابی کردستان!

همانطور که می دانید سخنگوی قوه قضائیه اینبار به عنوان سخنگوی خامنه ای ظاهر شد و شنیدن صدای انقلاب مردم را اعلام کرد. اظهارات اژه ای معنایی جز شکست و درماندگی حکومت ندارد. در چنین فضایی از استیصال رژیم، ما مردم تشنه رفاه و آزادی میتوانیم با گسترش اعتراضات و اعتصابات سراسری که آغاز شده است حکومت اسلامی را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم. ما مردم انقلابی در سراسر کشور را به حمایت از مردم سنندج فرامی خوانیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate