سلاح «قانون» در خدمت سرکوب معلمان

بعد از تجمعات یازده‌گانه‌ی معلمان در یکسال اخیر و ناتوانی حاکمیت در سرکوب و بازداشت خیابانی آنان، پرونده سازی و محاکمه‌ی معلمان در دستور کار نهادهای امنیتی قرار گرفته است. در همین راستا و بعد از تجمع پرشور ۳ اسفند، ۳۷ معلم و فعال معیشتی به جرم مطالبه ی #عدالت احضار شده‌اند.
همزمان، ‌‌در حالی که معلمان معترض مورد هجوم گسترده‌ی ماشین سرکوب قرار گرفته اند، #نامعلمان سرگرم فرصت طلبی و سو استفاده از فضای اعتراضات هستند.
معلمان متشکل در مقابل این یورش گسترده، سنت دفاع و همراهی با فعالان #معیشتی احضار و بازداشت شده را نهادینه کرده‌اند. این نشان می‌دهد که معلمان با اتکا به تشکل مستقل و پشتیبانی بدنه، خارج از تجمعات اعتراضی سراسری نیز قادر به حمایت از همکارانشان هستند. درسی که اهمیت تشکل را به دیگر جنبش‌های اجتماعی گوشزد می‌کند. معلمان با تجمع و اعتراض و همراهی با فرهنگیان احضار شده، هزینه این قبیل اقدامات را بالا می‌برند.
شکی نیست که نهادهای سرکوب‌گر با پرونده‌سازی، بازداشت، محاکمه و زندان قادر به عقب راندن مطالبات برحق معلمان در درازمدت نخواهند بود. مطالبات معلمان پای بر زمین واقعی دارد و از حقانیت توده‌ای در میان فرهنگیان و خانواده‌های محصلین برخوردار است و با تهدید و سرکوب نمی‌توان در مقابل آن ایستاد.
ضروری است که جنبش کارگری، زنان و دیگر جنبش‌های اجتماعی با درس‌گیری از مبارزات معلمان در راستای ایجاد تشکل مستقل و سراسری و توده‌ای کردن اعتراضات گام بردارند. بیانیه‌های حمایتی بدون آنکه مابه‌ازای عملی‌ای در روند مبارزات معلمان داشته باشد، پشیزی نمی‌ارزد. حمایت مادی و مؤثر کارگران، زحمتکشان و بخش‌های مترقی جامعه در گرو تبدیل شدن آن‌ها به نیرویی قدرتمند و متشکل است.
سرکوب هر بخش از جامعه، راه سرکوب شدن دیگر بخش‌ها را هموار می‌کند و پیروزی بخشی از جامعه مسیر مبارزات و موفقیت‌های دیگر بخش‌ها را صاف می‌کند. به همین رو نباید معلمان را در این شرایط تنها گذاشت. به طور قطع تنها با همبستگی رشته‌های مختلف کارگران و مزدبگیران، زنان و کنشگران اجتماعی و زیست محیطی می‌توان در جنگ با سیاست‌های سرمایه‌دارانه و استبداد حاکم پیروز شد.
#اتحاد_رمز_پیروزی
#اعتراضات_سراسری_معلمان
#چاره‌ی_زحمتکشان_وحدت_و_تشکیلات_است
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate