حکم اعدام روح الله زم را محکوم میکنیم + اعتراضات علیه فقر و بیکاری گسترش می یابد

حکم اعدام روح الله زم را محکوم میکنیم!

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه حکومت گفته است که “بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به حکم روح الله زم رسیدگی کرد و حکم صادره به تایید رسید”.

روح الله زم از مخالفین جمهوری اسلامی و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز در مهرماه سال گذشته با توطئه جمهوری اسلامی به عراق رفت و در آنجا توسط عوامل جمهوری اسلامی ربوده شد و به ایران برده شد و سپس در بیدادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم گردید.

حزب کمونیست کارگری آدم ربایی جمهوری اسلامی و حکم اعدام برای روح الله زم را شدیدا محکوم میکند و از تشکل های مردمی در ایران میخواهد به هر شکل که میتوانند به این حکم جنایتکارانه اعتراض کنند. حزب همچنین از دولت ها و نهادهای بین المللی میخواهد که برای الغای حکم اعدام روح الله زم و آزادی و بازگرداندن او به یک کشور امن جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۸ دسامبر ۲۰۲۰

++++++++++++++++++++++

اعتراضات علیه فقر و بیکاری گسترش می یابد

اعتراضات جوانان بیکار شهرویی و شوشتر

روز ١٩ آذر جوانان جویای کار روستای شهرویی برای چندمین بار در این ماه و این بار همراه با خانواده ها از ساعت شش صبح با خواست اشتغال به کار مقابل پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان تجمع کردند. همانطور که قبلا گزارش کردیم اهالی شهرویی با این شرط که اکثریت جوانان روستا به استخدام این پالایشگاه در بیایند چند سال پیش زمین های خود را با قیمت مناسب به دولت فروختند. اما نه تنها به این تعهد عمل نشده است بلکه استخدام ها با پارتی بازی صورت میگیرد. پنج سال قبل در همین روزها یعنی روز ٢٢ آذر سال ٩٤ جوانان بیکار شهرویی با خواست اشتغال و تامین معیشت تجمعی اعتراضی برپا کردند و در پی آن جنایتکاران حکومت به سوی جوانان تیراندازی کردند و در اثر ان مرتضی فرج نیا یکی از این جوانان با ضرب گلوله معاون فرمانده انتظامی بنام عبدولی به قتل رسید. این جنایت اعتراضات وسیعی را در این منطقه و در سراسر کشور دامن زد و این جنایت نیز در کارنامه جمهوری اسلامی ثبت گردید.

 

روز ١٩ آذر شماری از جوانان بیکار در شوشتر با خواست اشتغال به کار و در اعتراض به استخدامهای سفارشی برای دومین روز جاده شهر سرداران- شوشتر را به روی سرویس های کارکنان شرکت کشت و صنعت بستند. در این حرکت اعتراضی شماری از اهالی محل در حمایت از جوانان معترض در تجمع شرکت کردند. اقتصاد مافیایی و ورشکسته سرمایه داری حاکم عامل فقر و فلاکت و بیکاری افسار گسیخته در جامعه است. در حالیکه از جانب برخی جریانات قومگرا تلاش میشود به این اعتراضات تحت عنوان استخدام کارگر بومی و غیر بومی، رنگ قومی زده شود، اما اعتراض جوانان بیکار به پارتی بازی در استخدام هاست. این جوانان با شعارهای اعتراضی خود علیه مقامات مسئول خواستار اشتغال فوری به کار هستند.

یک شکل حرکت جوانان علیه بیکاری و گرانی، حرکتی است که از مدتی پیش تحت عنوان “غذا نیست ترس نیست” شروع شده است. روز ١٩ آذر شماری از جوانان در مشهد با بنر «غذا نیست، ترس نیست» دست به راهپیمایی زدند. روز قبل از آن نیز در تهران در پارک «ابوذر» تعدادی از جوانان به همین شکل دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. قبلا نیز نظیر همین حرکت و نصب پلاکاردی با همین شعار در خیابان های تهران و شهرهای دیگر صورت گرفته است. دولت در قبال زندگی و معیشت تک تک شهروندان مسئول است. باید همه افراد بدون درآمد و یا کم درآمد از جمله جمعیت میلیونی بیکاران از حقوق پایه ماهانه برخوردار باشند. درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای تمام کودکان و مسکن مناسب حق مسلم همه مردم در جامعه است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

 

١٩ آذر۱۳۹۹، ٩ دسامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate