پرونده سازی علیه کارگران نیشکر هفت تپه شدیدا محکوم است!

کارگران هفت تپه: قاطعانه می ایستیم و اجازه نمیدهیم

همانطور که در اطلاعیه قبلی گزارش کردیم عوامل کارفرما با کمک امجدی مسئول حراست و باند مافیایی اسدبیگی و مزدوران شورای اسلامی طی شکایت نامه ای علیه ٢٧ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه پرونده سازی کرده و شعبه اول دادسرای شوش برای تعدادی از آنان ابلاغیه ارسال کرده است. این کارگران عبارتند از: ۱- یوسف بهمنی ۲- ابراهیم عباسی ۳- محمد امیدوار ۴- حسن جوادی کهنگی ۵- حسین خلف نوری ۶- حسین حمدانی ۷- عادل سرخه ۸- محمود خدایی ورپشتی ۹- حمید ممبینی ۱۰- صاحب ظهیری ۱۱- مسعود حیوری ۱۲- حامد حمدانی ۱۳- محمد حمدانی ۱۴- لهراسب طالبی بیرګانی ۱۵- محمد سرخه ۱۶- قاسم بلدی ۱۷- مهدی حجازیان ۱۸- عبدالرضا معتمد نیا ۱۹- مهدی فتحی ۲۰- محمد رضا دبیریان ۲۱- مهدی حسین وند ۲۲- علی سرخه ۲۳- امید آزادی نژاد ۲۵- مهدی احمدی ۲۶- فیصل تعالبی ۲۷- مهدی داوودی.

موضوع شکایت طبق معمول “اخلال در نظم و آسایش عمومی” اعلام شده و زمان آن بیستم دی ماه قید شده است. مصادیق آن نیز اقدام به تجمع به مدت ۵ روز، تحریک افراد شاغل در مدیریت و کارگران جهت تجمع “غیر مجاز” و متوقف کردن تولید و کار ذکر شده است.

کارگران نیشکر هفت تپه با اعتراض به همدستی بخش های مختلف حکومتی با مافیای حاکم بر هفت تپه و تبدیل قوه قضاییه به حیاط خلوت اسدبیگی ها، ضمن اعلام این خبر حمایت قاطع خود را از همکارانشان اعلام کرده اند. این کارگران بارها متذکر شده اند که ٥ هزار کارگر این شرکت همه رهبر و مطالبه گرند و این پرونده سازی ها هیچگاه نخواهد توانست بر روند مبارزات آنها برای کوتاه کردن دست بخش چپاولگر خصوصی در این شرکت و پیگیری دیگر مطالباتشان خللی وارد کند. کارگران نیشکر هفت تپه این را هر بار با هر تعرض سرکوبگرانه ای که به صف اعتراض آنان صورت گرفته ، عملا نشان داده اند. چرا که نقطه قوت آنها تصمیم گیری جمعی و شورایی شان است و با همین قدرت هشت ماه است که چنین قهرمانه کل بساط چپاول و دزدی سیستم حاکم را به چالش کشیده و پیگیر مطالباتشان هستند.

مقامات حکومتی از یکسو تلاش میکنند با وعده و وعید برای خود وقت بخرند و مشغول ساخت و پاخت بر سر ابقای اسدبیگی و باند مافیایی او جهت عقب زدن اعتراضات کارگران هستند و از سوی دیگر میکوشند تا با امنیتی کردن فضای کارخانه و تهدید کردن ها و پرونده سازیها، اوضاع را تحت کنترل خود در آورند. پرونده سازی برای ٢٧ کارگر این شرکت در راستای این سیاست و بخاطر ایستادگی قاطع کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از نمایندگانشان و علیه مزدوران شورای اسلامی و خصوصا تجمعات هفته اخیر آنان در اعتراض به احضار کردنها و پرونده سازی ها از سوی کمیته انضباطی صورت گرفته است. در برابر چنین تشبثاتی کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه ایستاده و ضمن اعلام حمایت از نمایندگان و همکارانشان بر خواست جمع شدن کامل بساط شورای اسلامی و کمیته انضباطی و پایان دادن به این امنیتی کردن ها تاکید دارند.

به گفته کارگران آنها بیش از دویست پرونده در این دادگاه ها دارند و همین یکماه پیش چهار نفر از آنان دستگیر شدند و بعد هم حکم اخراج پانزده کارگر داده شد. کارگران میگویند همانطور که همکاران بازداشتی خود را آزاد کردیم؛ همانطور که کاری کردیم که پانزده همکار اخراجی ما سر کار بازگشتند و وقتی هم برایشان پرونده سازی شد ناگزیرشان کردیم که حکم برائت آنان را صادر کنند، اکنون نیز می ایستیم و از همکارانمان دفاع میکنیم. در ارتباط با این پرونده سازیها و احضار کردنها کارگران نیشکر هفت تپه هشدار داده و اعلام کرده اند که تعرض به همکارانشان خط قرمز آنهاست و اجازه نخواهند داد.

کارگران نیشکر هفت تپه همزمان با مبارزه قاطع علیه سرکوبگری های حکومت، پیگیر مطالباتشان هستند. کارگران خواستار خلع ید از بخش چپاولگر خصوصی، گسیل یک نفر به شرکت و اداره آن تحت نظارت و مشورت خود ، بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی، و پرداخت بموقع دستمزدها هستند. مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه در نقطه حساس و تعیین کننده ای قرار گرفته است. از خواستها و مبارزات آنها باید فعالانه حمایت کرد و توطئه گریهای ایادی کارفرما و حکومت را افشا و محکوم نمود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ دی ۱۳۹۹، ١٦ ژانویه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate