تجمع بزرگ بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران و شهرهای دیگر برگزار شد

روز ٢٣ آذر ساعت ده و نیم صبح بنا به فراخوان از قبل اعلام شده، جمعیت بزرگی از بازنشستگان دست به تجمعی اعتراضی زدند. اعتراض بازنشستگان به فقر و گرانی و حقوقهای زیر خط فقر و دزدی از صندوق تامین اجتماعی است. تجمعات این روز  در تهران، کرج، اراک، ایلام ، مشهد (بلوار خیام)، یزد، خرم آباد، رودسر، رشت، اهواز، ملایر، -تبریز، ابهر، رودسر، اصفهان برگزار شد و شمار قابل توجهی از بازنشستگان در این تجمعات شرکت کردند و به فقر و گرانی اعتراض کردند. در مقابل مجلس اسلامی شعار مشهور “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست” طنین انداخته بود و توجه مردم را به خود جلب میکرد. در تجمعات این روز بازنشستگان خواستهایشان را بر روی بنرهایی نوشته و به دست گرفته بودند. در تجمع اراک پارچه نوشته بازنشستگان به صورت طوماری در معرض حمایت مردم قرار گرفته بود. در جمعهای بازنشستگان این خواستها و شعارها به چشم میخورد: “بازنشسته‌ تامین اجتماعی از خط فقر به خط مرگ رسیده”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “اتحاد و همدلی رمز دادخواهی”، “دولت باید اموال به غارت رفته بازنشستگان را جبران کند”، “حقوق مکفی و تامین رفاه برای بازنشستگان”، “درمان رایگان”، “ما گرسنه ایم”، “حقوق طبق تورم” و شعارهای دیگر. این تجمعات در حالی برگزار میشود که شیوع کرونا در تمام شهرها بیداد میکند و هر روز قربانی میگیرد و بازنشستگان این بخش بسیار آسیب پذیر جامعه زیر فشار فقر و گرسنگی و پایین آمدن هر روز بیشتر سطح زندگیشان است که دست به چنین تجمعاتی میزنند.

با این تجمعات بازنشستگان بار دیگر صدای اعتراضشان را علیه فقر، گرانی، حقوقهای زیر خط فقر، تبعیض و نابرابری و بساط چپاولگری و دزدی حاکم بلند کرده و بطور واقعی خواستها و اعتراض کل جامعه را نمایندگی میکنند. این فراخوان از سوی گروههایی از بازنشستگان تامین اجتماعی داده شده و دیگر گروههای بازنشستگان از آن حمایت کرده بودند.

بازنشستگان بارها در تجمعاتشان بر خواستهایی چون افزایش حقوقها به بالای خطر فقر دوازده میلیونی اعلام شده حکومت، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان، حق داشتن مسکن، اجرای قانون همطرازی مشاغل و آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرده اند. از خواستها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ آذر۱۳۹۹، ١٣ دسامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate