کسرا لاکانی، پزشک محبوب در اتریش درگذشت

دکتر کسرا لاکانی، پزشک محبوب در اتریش درگذشت

 

ناباورانه مطلع شدیم کسرا لاکانی عزیز پزشک محبوب در اتریش و از یاران نزدیک کانال جدید و حزب کمونیست کارگری روز جمعه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۶۰ سالگی در شهر وین درگذشت.

کسرا لاکانی دکتر انساندوست و محبوبی در اتریش بود و به این دلیل از سوی مقامات این کشور در سال ۲۰۲۰ از میان هزاران همکار خود بعنوان پزشک محبوب سال برگزیده شد. خود او در مصاحبه ای با کانال جدید گفت:”شغل پزشکی البته بسیار حساس و مهم است چون یک پزشک مستقیما با جان انسانها سر و کار دارد ولی انتخاب من فقط بخاطر مسئولیت پذیری من در حرفه پزشکی ام نبود بلکه بخاطر فعالیت اجتماعی و انساندوستانه در این کشور مورد لطف قرار گرفتم”.

دکتر کسرا لاکانی همزمان عضو ارشد پزشکان بی مرز و از اعضای صلیب سرخ بود و همچنین در کار کمک به پناهجویان بی مدرک از هیچ کوششی دریغ نمی کرد. پناهجویان بی مدرک در اتریش از امکانات درمانی و پزشکی برخوردار نیستند به این دلیل بعد از ساعات اداری دکتر کسرا این پناهجویان را رایگان معاینه و به درمان آنها کمک می کرد. او همچنین از فعالین فدراسیون پناهندگان ایرانی در سالهای اولیه تشکیل فدراسیون بود. در جریان زلزله شهر بم در سال ۱۳۸۲ بعنوان عضو فعال پزشکان بی مرز به کمک مردم مصیبت دیده شتافت و طی۴ ماه با امکاناتی که از سوی پزشکان بی مرز فراهم گردید یک بیمارستان در بم ساخته شد و ۸ تُن دارو و تجهیزات پزشکی برای زلزله زدگان بم ارسال شد.

کسرا رابطه ای بسیار نزدیک با بیماران خود داشت. همه را به خوبی می شناخت و رابطه ای بسیار صمیمی با آنها برقرار می کرد، طوری که عموم بیماران او بعد از پایان درمان با او تماس داشتند و سعی می کردند از هر راه ممکن “جبران محبت” کنند. در هفته های اخیر نیز در تیم تزریق واکسن کرونا به مردم اتریش فعالیت میکرد.

دریغ که خیلی زود این پزشک انساندوست و عزیز را از دست دادیم. حزب کمونیست کارگری درگذشت کسرا لاکانی عزیز را صمیمانه به خانواده و دوستان او تسلیت می گوید. یادش همیشه گرامی باد!‌

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ اردیبهشت۱۴۰۰- ۱۴ می۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate