مستقیم شدن قرارداد ۲۷۰۰ کارگر پیمانی ایران خودرو و  چند خبر

اطلاعیه خبری

مستقیم شدن قرارداد ۲۷۰۰ کارگر پیمانی ایران خودرو و  چند خبر

 

– بنا بر خبرهای منتشر شده بدنبال اعتراضات گسترده کارگران پیمایی ایران خودرو به شرایط برده وار کار و قراردادهای پیمانی، مدیریت شرکت عقب نشینی کرد و قراردادهای کاری این کارگران را به قرارداد مستقیم با شرکت تغییر داد.  کوتاه شدن دست پیمانکاران از سر این کارگران یک موفقیت مهم برای آنهاست و بدون شک تاثیرات خود را بر  کنار زدن پیمانکاران این دلالان مفتخور و چپاولگر در محیط های دیگر کار نیز خواهد  گذاشت. طبق همین گزارشها در اواسط آبان در جلسه ای با حضور مدیرعامل و ۱۳ نفر از نمایندگان کارگران پیمانی از سالن رنگ، تعمیرات قالب، نیروی محرکه، سالن بدنه سازی، سالن پرس … این تصمیم اتخاد و  قرارداد ٢٧٠٠ کارگر پیمانکار به قرارداد مستقیم با شرکت ایران خودرو تبدیل گردید. زیر فشار اعتراضات کارگران مدیر عامل ایران خودرو وعده داده است که کارگران پیمانی در تمامی زیر مجموعه های ایران خودرو بصورت قرارداد مستقیم در خواهند آمد.

– روز یکشنبه ٢ آذر کارکنان شرکتی بهداشت و درمان یزد برای پیگیری مطالباتشان مقابل استانداری تجمع کردند. یک خواست مهم آنان تبدیل وضعیت استخدامی و حذف شرکت‌های پیمانکاری است.

– بنا بر خبر منتشر شده در روز شنبه ۱ آذر، درخواست اعاده دادرسی کامران ساختمانگر فعال کارگری در سنندج، در دیوان عالی کشور رد شد۔  کامران ساختمانگر پیشتر با اتهامات مختلف امنیتی به ۶ سال حبس محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد و بالاترین حکم او ٥ سال است که اجرایی خواهد شد. باید وسیعا به احکام امنیتی صادره برای فعالین کارگری و معلمان و تمامی زندانیان سیاسی اعتراض کرد. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای تمامی زندانیان سیاسی باید فورا لغو گردد.

– روز شنبه ۱ آذر جمعی از مربیان پیش دبستانی های شهرستان ایذه، در اعتراض به بلاتکلیفی تبدیل وضعیت شغلی خود و عدم تمدید قرارداد پیمانکار جهت واریز بیمه، در اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند. خواست اول این مربیان استخدام در آموزش و پرورش است.

– عصر روز جمعه ۳۰ آبان، جمعی ازصیادان استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان وهرمزگان در اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال لغو صید ترال مقابل استانداری هرمزگان دربندرعباس دست به تجمع زدند. با ممنوعیت صید برای این کارگران زندگی و معیشت آنها در خطر کامل قرار گرفته است. دولت در قبال تامین زندگی افراد بدون درآمد و کم درآمد مسئول است و باید به همه آنها حقوق پایه ماهانه در حد یک زندگی قابل قبول پرداخت گردد. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه کودکان و حق داشتن مسکن، حقوق پایه ای همه مردم است و باید اجرایی شود.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ آذر۱۳۹۹، ٢٢ نوامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate