اعدام روح الله زم را شدیدا محکوم میکنیم + چند اطلاعيه ديگر

اعدام روح الله زم را شدیدا محکوم میکنیم

صبح امروز روح الله زم را اعدام کردند. او را با توطئه به عراق کشاندند و از آنجا بکمک مقامات پلید عراق ربودند و به تهران بردند. شکنجه اش کردند تا از او اعتراف بگیرند، در بیدادگاهشان او را به جاسوسی برای دولت های اسرائیل و فرانسه و دامن زدن به خشونت در دی ۹۶ محکوم کردند و پس از ابلاغ حکم با عجله اعدامش کردند.. وحشتشان این بود که فشار برای جلوگیری از اعدام او در سطح بین المللی گسترش یابد و هزینه جنایتشان بیشتر شود. اما هزینه بیشتری خواهند پرداخت. افشاگری علیه حکومت حق پایه ای تک تک مردم است و توسل به اعدام برای جلوگیری از ابراز عقیده وحشت عمیق حاکمین را نشان میدهد.

جمهوری اسلامی اگر انتقام قتل قاسم سلیمانی را با قتل عام ۱۷۶ مسافر بیگناه گرفت، اینبار انتقام قتل محسن فخری زاده را با اعدام یک زندانی گرفت! هر دو جنایتکارانه و زبونانه و دو هر دو برای حکومت هزینه بردار.

آدمکشان حاکم تصور میکنند مردمی که هر روز با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم میکنند، را با اعدام میترسانند! دوران این نمایشات اما گذشته است. هیچ درجه سرکوب و جنایت، حکومت را نجات نخواهد داد. در پس این جنایات مردم ترس و وحشت و زبونی و بی افقی حکومت را میبینند و اعتراضشان را بیشتر میکنند.

حزب کمونیست کارگری آدم ربایی و قتل روح الله زم را شدیدا محکوم میکند و از دولت ها و نهادهای بین المللی میخواهد حکومت آدمکشان اسلامی را محکوم کنند و برای پایان دادن به مجازات اعدام و لغو همه احکام اعدام تحت فشار قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰

++++++++++++++++++++++++++++++++
اطلاعیه شماره ٥:

سیل در خوزستان، اعتراضات مردمی و دستگیریها

تمامی بازداشت شدگان باید بدون قید و شرط و فورا آزاد شوند

امروز ٢١ آذر در دوازدهمین روز فاجعه سیل و بحران آبگرفتگی و نفوذ فاضلاب به منازل مسکونی شهرهای بسیاری در خوزستان گزارشات حاکی از دستگیر شماری از مردم معترض در جریان اعتراضات مردمی در برابر بی تامینی و نابودی کار و زندگی شان است. روزهای ١٩ و ٢٠ آذر مردم در سربندر، ماهشهر و جراحی تجمعات اعتراضی داشتند و خواستار برکناری مقامات مسئول و محاکمه آنان شدند. در جریان این اعتراضات قبلا گزارش کردیم که نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت “فاطمه تمیمی” در شهر جراحی نمودند. ظهر روز ٢٠ آذر نیز مریم عامری در خانه خود در اهواز بازداشت شد.

فاطمه تمیمی در جریان سیل سال گذشته توانسته بود گروه های پرشماری را برای کمک رسانی های مردمی به سیل زدگان سازماندهی کند. مریم عامری از دوستان نزدیک او است که در زمینه تهیه مستندهایی در مورد مشکلات مردم خوزستان و به خصوص زنان با وی همکاری داشت.

علاوه بر فاطمه تميمى و مريم عامرى در روزهای گذشته «ازهار آلبوغبيش» از فعالین زنان در خوزستان به همراه دو برادر خود بنام های عباس و رضا آلبوغبیش هم در شهر شادگان توسط نيروهاى اطلاعاتى سپاه و اداره اطلاعات بازداشت شده اند. و بالاخره امروز جمعه ۲۱ آذر «زینب سوارى» معلم ساكن شهر رُفیع دشت آزادگان همراه برادرش حمزه و خواهر كوچکترشان توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند. زینب سوارى يك فعال اجتماعی است و در سازماندهی کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان این شهر فعالیت داشته است. هنوز از سرنوشت این بازداشت شدگان خبری در دست نیست.

این بازداشت ها در شرایطی صورت گرفته است که سپاه پاسداران با ادعای امدادرسانی به مردم آسیب دیده از ورود فاضلاب به منازل شهری و آبگرفتگی معابر، وارد این مناطق شده اند و از ترس گسترش اعتراضات مردمی میکوشند کنترل اوضاع را در دست داشته باشند. تمامی این بازداشت شدگان باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

اسکان مناسب و تهیه مواد غذایی، پتو، لباس، مواد و اقلام بهداشتی نیاز عاجل و اضطراری آسیب دیدگان در سیل است. باید اماکن و خانه های سیل زده فوری از گل و فاضلاب لایروبی و به لحاظ بهداشتی قابل سکونت شوند. باید خسارات وارده به مردم و بخش هایی چون کشاورزان و دامدران بلاعوض جبران شود. باید همه کسانیکه بخاطر سیل شغل خود را از دست داده اند، تحت پوشش بیمه بیکاری مکفی برای تامین زندگیشان قرار گیرند. باید تجهیزات لازم بهداشتی در مقابله با بیماری هایی که در نتیجه سیل و آلودگی های فاضلاب ها خطر شیوع آن وجود دارد، بویژه بیماری کشنده کرونا به رایگان در اختیار مردم قرار گیرد. در بیش از ٢٠ استان مردم دچار سیل شده اند و این ها همه خواستهای فوری مردم سیل زده در خوزستان و در تمام شهرهاست. پیگیری خواستها از طریق خود مردم و وارد عمل مستقیم شدنشان از طریق ایجاد شوراهای مردمی در تمام شهرها و مناطق سیل زده و ایجاد گروههای همیاری با سیل زدگان و مدیریت کمک رسانی ها امری فوری و حیاتی در این اوضاع اضطراری است. اجازه ندهیم که سیل قربانی بیشتری بگیرد. پاسخ سرکوبگری های حکومت اعتراضات سراسری است. تمامی بازداشت شدگان باید فورا آزاد شوند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

٢١ آذر ٩٩، ١١ دسامبر ٢٠٢٠

http://wpiranfa.com

+++

انحلال بخش خدمات نیشکر هفت تپه و اعتصاب کارگران

رضا آلکثیر کارگر نیشکر هفت تپه خودکشی کرد

روز ٢١ آذر ١٢٠ کارگر بخش خدمات در نیشکر هفت تپه در اعتراض به منحل شدن این بخش به دستور امیلی واسط اسدبیگی در شرکت و تقسیم آنان در قسمتهای کشاورزی، HTC و زیربنایی دست به اعتصاب زدند. بدنبال اعتراضات کارگران، ناظر بخش خصوصی در شرکت به کارگران اعلام کرده است که میتوانند در این رابطه شکایت نامه خود را بنویسند تا موضوع پیگیری شود. اما کارگران خواستار لغو فوری این طرح هستند و اعتراض آنان ادامه دارد.

با توجه به اینکه یک کار بخش خدمات جمع آوری زباله ها در هفت تپه است منحل کردن این بخش صدای اعتراض مردم ساکن در این منطقه را هم بلند کرده است. منحل کردن بخش خدمات ادامه همان طرح کوچک سازی نیشکر هفت تپه و مقدمه بیکارسازیهاست و کارگران همواره در برابر چنین طرحهایی ایستاده اند و اجازه نمیدهند. با اجرای این طرح شغل و معیشت ١٢٠ کارگر بخش خدمات به خطر می افتد و کارگران به آن معترضند.

یک خبر تاسف آور از نیشکر هفت تپه اقدام رضا الکثیر کارگر اخراجی این شرکت به خودکشی، و درگذشت اوست. او به تازگی نامزد کرده بود و یکی از ٥٠٠٠ کارگر معترض نیشکر هفت تپه بود که زیر فشار زندگی و داشتن مسئولیت دو خواهر فلج و دیگر مشکلات زندگی بود و از شدت خشم و اعتراض و فشار کمر شکن اقتصادی دست به خودکشی زد. جانباختن این کارگر را به خانواده و همکارانش و همه کارگران تسلیت میگوییم. او قربانی سیستم چپاول حاکم در هفت تپه است. درگذشت رضا الکثیر بر فضای خشم و اعتراض در نیشکر هفت تپه شدت بیشتری داده است.

نیشکر هفت تپه همچنان کانون جدال کارگران با باند مافیایی اسدبیگی است. این کارگران در عین حال پیگیر خواستهای اعلام شده خود هستند. پرداخت دو ماه دستمزد معوقه و پرداخت بموقع دستمزدها، تمدید دفترچه های بیمه، بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی از جمله اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان اخضری و سالار بیژنی که در جریان اعتراضات سال ٩٧ اخراج شده اند و مهمتر از همه کوتاه شدن دست باند اسدبیگی از شرکت و گسیل یک نفر از سوی دولت به این مجتمع کارگری و اداره آن تحت نظارت کارگران خواستهای مهم کارگران نیشکر هفت تپه است. هم اکنون در این مجتمع کارگری هر روزه در این بخش و آن بخش کارگران در اعتراضند و از زندگی و معیشت خود دفاع میکنند. حفظ این مجتمع برای کارگران هفت تپه به معنی حفظ شغل و ادامه معیشتشان است. این کارگران با قدرت اتحاد و تصمیم گیری شورایی شان هشت ماه اعتراض جانانه را به پیش برده و از جمله توانسته اند جلوی اجرای انواع و اقسام طرحهای حکومتی را برای کوچک سازی این شرکت بگیرند. از خواستها و مبارزات این کارگران باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ آذر۱۳۹۹، ١٢ دسامبر ۲۰۲۰

اطلاعیه خبری:

فراخوان بازنشستگان تامین اجتمامی به تجمعات سراسری، و چند خبر دیگر

– گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به گرانی ها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خرید خود و برای پیگیری خواستهایشان برای ساعت ده و نیم صبح روز ٢٣ آذر به تجمع در مقابل مجلس اسلامی در تهران، و در دیگر شهرها در مقابل ادارات مرکزی تامین اجتماعی هر شهرستان، فراخوان داده اند. گروههای دیگری از بازنشستگان نیز از این فراخوان اعلام حمایت کرده اند. از جمله گروه اتحاد بازنشستگان اعلام کرده است که از این فراخوان حمایت میکند. اتحاد بازنشستگان در اطلاعیه خود اشاره کرده است که در اعتراض به زندگی زیر خط فقر و اینکه سال ۹۹ برای بازنشستگان تامین اجتماعی سالی سخت‌تر از گذشته بوده است و به دلیل اینکه بالارفتن نرخ تورم و رشد سرسام آور قیمتها تاثیر طاقت فرسایی بر همه ابعاد زندگی آنها داشته است و نیز بعنوان اعتراض به افزایش بسیار نازل دستمزدها، از این فراخوان اعلام حمایت کرده است.

بازنشستگان بارها در تجمعاتشان صدای اعتراض خود را علیه فقر، تبعیض و نابرابری و سرکوبگریهای حکومت بلند کرده و بر خواستهایی چون افزایش حقوقها به بالای خطر فقر دوازده میلیونی اعلام شده حکومت، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان، حق داشتن مسکن، اجرای قانون همطرازی مشاغل و آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرده اند. از خواستها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

-روز پنج شنبه ۲۰ آذر، جمعی از معلمان سردشت در اعتراض به عدم تحویل زمین و خانه هایی که برای آن بیش از ده سال پیش هزینه پرداخت نموده اند مقابل فرمانداری و شرکت مسکن فرهنگیان تجمع کردند. بیش از ۴۰۰ نفر از این معلمان برای زمین و مسکن پول پرداخت کرده اند و تا این لحظه زمینی در اختیار آن ها قرار نگرفته است. در طول این مدت و بخصوص قبل از سال ۱۳۹۰ بیش از ۵۰ میلیون تومان از هر کدام از آنها پول گرفته شده است. تعدادی از پرونده ها از سال ۱۳۸۰ شروع شده اند و ١٩ سال گذشته است.

-یک هفته از اعتصاب رانندگان اتوبوس فلاورجان در اعتراض به گرانی ها و پایین آمدن قدرت خریدشان میگذرد. این اتوبوس ها روزانه بیش از ۴ هزار مسافر در هشت شهر وسه بخش شهرستان جابجا می کرده اند.

– روز ٢٢ آذر رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی تهران در اعتراض به اخراج از کار خود توسط شهرداری دست به تجمع زدند. این رانندگان بعد از ١٤ سال از کار بیکار شده اند. رانندگان اخراجی خواستار بازگشت فوری به سر کارشان هستند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ آذر۱۳۹۹، ١٢ دسامبر ۲۰۲۰
+++++++++++++++++++++++++++++++++

فضای اعتراضی در خوزستان حاکم است

 

سیل و اعتراضات مردمی علیه بی تامینی و صدمات ناشی از سیل و اعتراضات کارگری فضای اعتراضی در خوزستان را شدت داده است. در جریان اعتراضات مردمی در مناطق سیل زده بخاطر رها شدن در کام سیل ویرانگر بدون هرگونه تامینی تعدادی از مردم معترض از جمله فاطمه تمیمی، مريم عامرى، ازهار آلبوغبيش، به همراه دو برادر خود به نامهای عباس و رضا آلبوغبیش و زینب سوارى همراه برادرش حمزه و خواهر کوچکترشان بازداشت شده اند. سیل زدگان خوزستان ضمن تاکید بر خواستها و مطالباتشان از جمله جبران بدون قید و شرط خسارات وارده به آنها و تامین نیازهای فوری شان در مقابله با سیل و مصائب آن، خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان هستند.

 

در دو روز گذشته کارگران واحدهای مختلف در استان خوزستان چند تجمع اعتراضی برپا کردند.

در نیشکر هفت تپه به عنوان یک سنگر مهم جنبش اعتراضی کارگری، کارگران بخش خدمات در اعتراض به انحلال این بخش و تقسیم آنان به سه بخش کشاورزی، HTC و زیربنایی دست به اعتصاب زدند. تعداد این کارگران ١٢٠ نفر است. اعتراض به کوچک سازی شرکت اعتراض همه بخش های نیشکر هفت تپه است. رانندگان شرکت اتوبوسرانی آبادان نیزدر اعتراض به تعویق چندین ماهه پرداخت دستمزدهایشان مقابل این اداره تجمع نموده و خواستار پرداخت فوری و کامل مطالبات خود شدند. حرکت اعتراضی دیگر تجمع اعتراضی کارگران پروژه قطار شهری اهواز برای پیگیری ۲۰ ماه حقوق معوقه شان است. همچنین در سربندر کارگران آبفای که بیش از پنج ماه حقوق نگرفته اند، با تجمع در محوطه کارشان اعتراض و خشم خود را نشان دادند. این کارگران که قراردادی و پیمانکاری هستند می گویند علاوه بر حقوق سه سال است که حق بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت نمی شود.

بعلاوه بازنشستگان در اهواز در اعتراض به عملکرد کانون بازنشستگان و برای پیگیری مطالبات خود امروز شنبه ٢٢ آذر در دفتر این کانون تجمع کردند. به گفته آنها ماه‌ها منتظر اجرای همسان‌سازی و سپس اصلاح آن برای بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور هستند. اما هیچ پاسخی نگرفته اند. اعتراضات کارگری در سطح سراسری گسترده است. مراکز کارگری در خوزستان کانون های داغ اعتراضاتند.

خبر دیگر اینکه گفته می شود برای شش نفر از اعضای خانواده های دو زندانی در اهواز احکام زندان صادر شده است. این زندانیان از متهمان حمله به رژه نیروهای نظامی در شهریور سال نود و هفت هستند که اکنون پدر، مادر و همسر هرکدام از آنها به پانزده سال حبس محکوم شده اند.

طی دوسال گذشته مقامات حکومتی با دستاویز قرار دادن این حمله اقدام به بازداشت صدها نفر از فعالین اجتماعی و فرهنگی در خوزستان نموده که در بین آنها دهها زن و کودک دیده می شود و حتی خبر اعدام بیست و دو نفر از متهمان نیز منتشر شده بود که استاندار خوزستان آن را کذب محض خوانده و گفته بود به این افراد فقط تفهیم اتهام شده است.

خبر آخر اینکه بیست و دو کارگر اخراجی پروژه کمربند سبز شهرداری اهواز در نتیجه ماهها اعتراض مستمر و پیاپی مقابل ادارات مختلف خوزستان موفق شدند به کار بازگردند. این پیروزی را به آنها و خانواده هایشان تبریک می گوییم.

 

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری-واحد خوزستان

٢٢ آذر ٩٩، ١٢ دسامبر٢٠٢٠

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate