مردم سیستان و بلوچستان دست به اعتصاب عمومی زدند

مردم سیستان و بلوچستان دست به اعتصاب عمومی زدند

اعتراض سراسر شهرهای سیستان و بلوچستان را فراگرفته است

جوانان کورین پاسگاه سپاه را تصرف کرده و سپاهیان اسلام را فراری دادند

در اعتراض به جنایت هولناک سپاه پاسداران و کشتار سوخت بران در مرز زاهدان به پاکستان، مردم شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان دست به اعتراض وسیعی زدند. اعتصاب عمومی در زاهدان، سراوان، ایرانشهر، سرباز و جکیگور را شروع کردند و در شهرهای مختلف دست به تجمعات اعتراضی زدند. برخی جاده ها را بستند،‌‌ خودروهای حکومتی را به آتش کشیدند و به برخی مراکز حکومتی حمله کردند.

مردم زاهدان دیروز ۵ اسفند فرمانداری این شهر را تصرف کردند و مقامات فرمانداری را فراری دادند و امروز به پاسگاه سپاه در بخش کورین سرجنگل در شهرستان زاهدان حمله کرده و پاسگاه را تصرف کردند. مزدوران سپاه دست به فرار زدند. و این در حالی است که مزدوران از تجمع مردم مطلع بودند، به مردم تیراندازی کردند تا جلو آنها را بگیرند اما جوانان و مردم معترض و مصمم به پاسگاه حمله کرده و آنرا تسخیر کردند.

ماموران امنیتی و انتظامی سراوان از ترس هجوم مردم، در مقابل پاسگاه آسپیچ اقدام به گذاشتن موانع و جدول های بتونی کردند.

امروز ساعت ۶ عصر به وقت ایران قرار است تجمعات بیشتری در شهرهای سیستان و بلوچستان برگزار شود.

رژیم در وحشت از گسترش اعتراض، اینترنت را در شهرستان سراوان قطع کرده و ماموران امنیتی به شهروندان اجازه ورود و خروج نمی دهند و عده ای را در این شهر و شهرهای دیگر دستگیر کرده اند. همچنین نیروهای سرکوب بیشتری به منطقه اعزام کرده اند و مراکز سرکوب را از ترس حمله مردم تقویت کرده اند. برخی پمپ بنزین ها را تعطیل کرده و نیروهای امنیتی را در اطراف آن مستقر کرده اند. علیرغم همه اینها اعتراض مردم در حال شعله ور شدن بیشتر است.

آنچه امروز در بخش کورین زاهدان اتفاق افتاد فردا در سراسر کشور تکرار می‌شود. مردم در سراسر کشور دست به تظاهرات سراسری و اعتصاب عمومی می‌زنند، پاسخ گلوله را با گلوله مید‌هند و مراکز سرکوب و مجلس و بیت رهبری و صدا و سیما و سایر مراکز حکومتی را تصرف می‌کنند و مقامات جنایتکار و دزد حکومت و اوباش سرکوبگر حکومت را دستگیر می‌کنند.

حزب کمونیست کارگری از مردم در سراسر کشور می‌خواهد به هر شکل که می‌توانند جنایت حکومت را محکوم کرده و همبستگی خود را با مردم سیستان و بلوچستان اعلام کنند. از تشکل‌های کارگری، دانشجویی، معلمان و بازنشستگان و سایر تشکل‌های مردمی انتظار می‌رود با بیانیه‌ها و گفتمان‌های خود فضای اعتراض را دامن بزنند. مردم کردستان که خود هر روز شاهد تیراندازی و جنایت مزدوران حکومت به کولبران هستند، جا دارد که دست به تجمعات اعتراضی بزنند و جنایات جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان و در کردستان را محکوم کنند و خواهان معرفی و محاکمه آمران و علاملان کشتار مردم شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۲۴ فوریه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate