فراخوان بازنشستگان به تجمع بعدی

ده ونیم صبح ١٥ بهمن مقابل تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی  تجمع سراسری خود را در اعتراض به گرانی ها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خرید شان و برای پیگیری مطالباتشان فراخوان داده اند. این چهارمین فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی به تجمع اعتراضی از آذرماه تا کنون است و تجمع پانزدهم بهمن قرار است در ساعت ده ونیم صبح در تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی و مقابل ادارات آن در شهرستانها برگزار شود. در این فراخوان چنین آمده است: از همه عزیزان بازنشسته ومستمری بگیر خواهشمندیم همچنانکه انسجام و وحدت خود را در تجمع ٧ بهمن نشان دادند، یک بار دیگر این همایش مطالبه گری را با رعایت فاصله بهداشتی برگزار نمایند”. در تجمعات قبلی جمعیت کثیری از بازنشستگان در بیش از بیست شهر از استانهای مختلف شرکت داشتند و دعوت آنها از همگان بود.

 در این اعتراضات بازنشستگان شعارهای متعددی را فریاد زدند که از جمله عبارت از اینها بود: “گرانی تورم،  بلای جان مردم”، “حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه”، “همسان سازی مشاغل، حق مسلم ماست”، “وعده وعید کافیه، سفره‌هامون خالیه”، “دستای ما خالیه، وضع شما عالیه”، “کار خصوصی سازان، غارت است و ‌چپاول”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “بازنشسته بیدار است، از تبعیض بیزار است”،  ” کشور ما رو گنجه، بازنشسته در رنجه”، ” اندوخته مون کجا رفت؟ به جیب زالوها رفت!” و بالاخره شعار ” فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”. سخنرانی های پرشور بازنشستگان در این تجمعات و بنرهایی که بر روی آنها خواستهایشان را نوشته بودند و هو کردن نیروهای سرکوبگر هر جا که سرو کله شان پیدا میشد صحنه های پرشوری از اعتراض متحدانه را ایجاد کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین در قطعنامه هایشان با تاکید بر رفع تبعیض و همسان سازی حقوقها و  افزایش سطح آن به بالای خط فقر دوازده میلیونی ، درمان رایگان برای همه، و   آزادی تجمع، تشکل مستقل، آزادی بیان، اعتصاب فارغ از شرایط امنیتی به عنوان حق همه، پایان دادن به دزدی ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات  خواستهای کل جامعه را نمایندگی کردند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید  وسیعا حمایت و پشیبانی کرد. خبر تجمع پانزدهم بهمن ماه بازنشستگان را همه جا رسانه ای کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ بهمن۱۳۹۹، ٣٠ ژانویه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate