تجمع کارگران هفت تپه + تجمع کارگران کارخانه کیوان و کشاورزان اصفهان و بیکاران شهرویی

تجمع کارگران هفت تپه در اعتراض به نپرداختن طلبهای مزدی و عملی نشدن دیگر مطالباتشان

 

روز سه شنبه ۴ آذر کارگران بخش‌های مختلف شرکت هفت‌تپه در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی،‌ در محوطه این شرکت دست به تجمع زدند. روز قبل نیز  کارگران فصلی نیشکر هفت تپه در اعتراض به اخراج ها به بهانه اتمام قراردادهایشان، مقابل دفتر مدیریت تجمع داشتند. کارگران  بر خلع ید از بخش خصوصی نیشکر هفت تپه و گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره شرکت تحت نظارت و مشورت خود کارگران تاکید دارند. کارگران میگویند این به تاخیر انداختن ها و نپرداختن به موقع دستمزدها و اخراجها بر اعتراضات آنها شدت میدهد. کارگران نیشکر هفت تپه کوتاه شدن دست چپاولگران بخش خصوصی را یک قدم مهم در جهت تامین معیشت و امنیت شغلی خود میدانند. این کارگران خواستار فوری طلب مزدی و تمدید دفترچه های بیمه خود، توقف اخراجها و بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی، بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و پایان دادن به سنگ اندازی های دارو دسته های باند مافیایی اسدبیگی در کارخانه هستند و متحدانه در مقابله تفرقه افکنی ها ایستاده اند. کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به تصمیم گیری شورایی مبارزاتشان را به پیش میبرند. از خواستها و اعتراضات این کارگران باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ آذر۱۳۹۹، ٢٤ نوامبر ۲۰۲۰

اطلاعیه خبری

تجمع کارگران کارخانه کیوان و کشاورزان اصفهان و بیکاران شهرویی

– روز ٣ آذر کارگران کارخانه صنایع غذایی کیوان در ادامه اعتراضاتشان به خاطر  نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی سازی، عملکرد مدیران شرکت وبی تفاوتی مسئولان استان همدان و کشور، تجمع و اعتراض کردند. این شرکت زیر مجموعه هلدینگ داروگر است و طی یازده سالی که به بخش خصوصی منتقل شده، کارگران در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی بارها دست به تجمع و اعتراض زده اند. این شرکت قبلا ٧٠٠ کارگر داشته و اکنون شمار کارگران آن به ٥٠ نفر رسیده است. خصوصی سازی ها بخشی از بساط چپاول و دزدی حاکم است و تحت این عنوان زندگی و معیشت کارگران مورد تعرض قرار میگیرد.  به گفته کارگران در این کارخانه وضعیت کاری اسفناک است و کارفرما با فشار آوردن بر کارگران و با پیشنهاد پرداخت سه ماه حقوق آنان از پیش و پرداخت حق بیمه آنها را راضی به ترک کار میکند.

– روز ٣ آذر ٦٠٠ کشاورز شرق اصفهان با خواست تخصیص حقابه  و برای بازگشایی زاینده رود در میدان پُزوه خوراسگان در منطقه ۱۵ کلانشهر اصفهان تجمع کردند. معضل کم آبی و به خشکی کشیده شدن زاینده رود  به دلیل سیاست های مخرب زیست محیطی دار و دسته های چپاولگر حاکم یک معضل مهم کشاورزان در اصفهان است و خسارات مالی زیادی به آنها زده است. در رابطه با این موضوع کشاورزان اصفهان بارها تجمع داشته و زیر فشار اعتراضات آنان مقرر شده بود که با تشکیل صندوق جبران خسارت کشاورزان با محوریت استانداری، ۴۵۰ میلیارد تومان از سوی مجموعه‌های تولیدی فولاد در منطقه که از آب زاینده رود استفاده می‌کنند، برای جبران بخشی از زیان مالی آنان پرداخت شود که تاکنون هیچ کدام محقق نشده است. روز ٣ آذر بدنبال تجمع کشاورزان قرار شد که هفت نفر از نمایندگان آنان در محل اداره سازمان بازرسی کل کشور با مقامات مسئول نشست داشته باشند. تامین آب مورد نیاز کشاورزی نیاز اصلی آنها برای تامین زندگی و معاششان است. این اعتراضات ادامه دارد. کشاورزان از بخشهای محروم جامعه هستند و به سختی زندگی شان تامین میشود و با درآمدی چند بار زیر خط فقر زندگی میگذرانند. دولت درقبال زندگی و معیشت آنان مسئول است. شهروندان بدون درامد و کم درامد باید از  حقوق پایه ماهانه برای داشتن یک زندگی انسانی برخوردار شوند.

– روز ۳ آذر جمعی از جوانان جویای کار روستای شهرویی بهبهان با خواست اشتغال به کار مقابل درب پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان تجمع کردند. نظیر این تجمع قبلا نیز در این محل برپا شده است. تجمع کارگران بیکار در مقابل مراکز تولیدی در شهرهای مختلف به یک شکل اعتراض جوانان جویای کار تبدیل شده است. کارگران بیکار در ایران از بیمه بیکاری محرومند. آنچه که به اسم بیمه بیکاری پرداخت میشود با تبصره های بسیار فقط شامل کارگرانی میشود که از کار اخراج شده اند که مبلغ آن بسیار ناچیز و مدت آن محدود است. جمهوری اسلامی از همان ابتدای روی کار آمدن قوانین و ضوابطی در جهت ساده کردن بیکارسازی ها برای صاحبان کار تصویب کرده است. بیمه بیکاری حق همه کارگران بیکار و آماده بکار است. تمامی کارگران بیکار اعم از زن و  مرد باید از بیمه بیکاری مکفی برخوردار باشند. کارگران بارها بر افزایش دستمزدها در قدم اول به بالای خط فقر ١٢ میلیونی اعلام شده خود دولت تاکید کرده اند. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حق همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ آذر۱۳۹۹، ٢٤ نوامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate