آغاز دور جدید اعتراضات کارگران فولاد اهواز

آغاز دور جدید اعتراضات کارگران فولاد اهواز

روز سه شنبه یازدهم آذر ماه کارگران گروه ملی فولاد در اهواز در ادامه اعتراضات قبلی خود، دست به تجمع و اعتراض زدند. در تجمعی که بدنبال فراخوان روز گذشته کانال تلگرامی کارگران برگزار شد، بیش از دویست نفر از کارگران شرکت کردند و بر خواستهای خود تاکید کردند و اعتراض همه سه هزار کارگر شرکت به اجحافات را به این شکل اعلام کردند.

اعتراض به:

۱- عدم پرداخت تعطیل کاری ایام کرونا

۲- عدم پرداخت حق فنی به همه کارگران

۳- عدم پرداخت بدی اب و هوا

۴- تقلب در آزمون استخدامی و عدم شفافیت سازی در استخدام ها

۵- عدم تایید جایگاه ها و عناوین شغلی

۶_- عدم رعایت عدالت و انصاف و تبعیض در اضافه کار و پاداش .

۷_- نبود برنامه مشخص برای ورود مواد اولیه و سطح ظرفیت تولید .

۸- نا کارامدی بیمه نوین و پرداخت های دارو ودر مان از جیب پرسنل

۹- پایین بودن دستمزد کارگران

در این تجمع یوسفی مدیرعامل گروه ملی فولاد در جمع معترضین حضور یافته و پاسخ به مطالبات کارگران را به سال آینده موکول کرده است.به گفته یوسفی مطالبات و خواسته های کارگران به حق است اما شرکت در وضعیت مناسب مالی نیست که بتواند همه آنها را برآورده سازد و در سال جدید اگر شرایط تولید بهبود پیدا کند به مطالبات شما پاسخ خواهیم داد. صحبت های مدیرعامل و قائم مقام او نه تنها کارگران را قانع نکرده بلکه بر خشم و عصبانیت کارگران افزود بطوریکه درگیری مختصری بین تعدادی از کارگران و محمدی قائم مقام مدیرعامل ایجاد شد که با دخالت نیروهای حراست حاضر در تجمع خاتمه می یابد. کارگران معترض فولاد گفته اند تامین منابع مالی برای خواسته هایمان وظیفه مدیریت است و ما از پیگیری مطالباتمان کوتاه نخواهیم آمد.

یک موضوع دیگر اعتراض کارگران فولاد اهواز دزدی ها و اختلاس هاست. در این کارخانه نیز مثل همه مراکز دیگر باندهای چپاولگر مشغول دزدی هایشان هستند. از جمله در ماههای گذشته و پس از افشای دزدی ها و اختلاس های صورت گرفته توسط تعدادی از مدیران و روسای ادارات مالی، برنامه ریزی و تدارکات و خرید که منجر به بازداشت و برکناری برخی از آنها شد، تغییرات گسترده ای در اداره حراست گروه ملی فولاد انجام شده و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جدیدی در این شرکت مستقر شده اند. بدنبال این وضعیت جو و فضای پلیسی و امنیتی بر این شرکت حکمفرما شده است.

در مجتمع فولاد اهواز نزدیک به سه هزار کارگر به کار اشتغال دارند. این کارگران در سال ۹۷ نیز به یک اعتصاب متحدانه و قدرتمند دست زدند و به شرایط برده وار کار اعتراض کردند. فعالانه از اعتراضات و خواستهای کارگران فولاد اهواز حمایت کنید و صدای آنها را وسیعا رسانه ای کنید.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ آذر۱۳۹۹، ١ دسامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate