علیه ستم به شهروندان بهائی و یا منتسب به بهائیت اعتراض کنیم + اعتراض کارگران فصلی نیشکر هفت تپه

علیه ستم به شهروندان بهائی و یا منتسب به بهائیت اعتراض کنیم!

روز یکشنبه ۲ آذرماه مامورین اطلاعات در اقدامی هماهنگ، به منزل بیش از ۵۰ شهروند بهائی در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند. آنها پس از تفتیش منازل، شماری از وسایل شخصی این شهروندان از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ، کامپیوتر،عکس‌ها، پول و کتب مرتبط با مذهب بهائی را ضبط کرده و با خود بردند.

جمهوری اسلامی از بدو سر کار آمدن سرکوب بهاییان را شروع کرد، از خمینی و خامنه ای تا سایر آیت الله های جنایتکار انواع فتواها را علیه آنان صادر کردند، فروشنده ها را از فروش اجناس به آنها برحذر داشتند، حتی به کودکان آنها نیز رحم نکردند، بهاییان را را فرقه گمراه و ضاله نامیدند، دست دادن به آنها را حرام اعلام کردند،‌ آنها را از بسیاری کارها اخراج کردند، مانع تراشی های زیادی برای حضور آنها در دانشگاه ایجاد کردند، خیلی از آنها را دستگیر و زندانی کردند، اوباش خود را تحریک کردند که خانه هایشان را بسوزانند و از برخی محلات بیرونشان کردند، تعدادی را اعدام کردند و هر بلایی توانستند بر سر آنها آوردند. چنین حکومتی که با شهروندان یک کشور چنین میکند باید سرنگون شود و سرنگون میشود.

ما مردم بر ویرانه های حکومت اسلامی، جامعه ای می سازیم عاری از ستم مذهبی، دست مذهب را از زندگی مردم قطع میکنیم، آزادی مذهب و بی مذهبی را بعنوان قانون اعلام میکنیم،‌ مذهب رسمی را لغو میکنیم، مذهب را از دولت و آموزش و پرورش و سیستم قضایی جدا میکنیم و به هر نوع تبعیض و ستم بر اساس عقاید مردم پایان میدهیم.

جا دارد که فعالین و تشکل ها و نهادهای مردمی در ایران به اینهمه ستم و تبعیض آشکار علیه شهروندان بهایی یا منسوب به بهاییت اعتراض کنند و از حقوق شهروندی آنها و همه افراد منتسب به مذاهبی که مورد ستم قرار میگیرند دفاع کنند. در سطح بین المللی نیز جمهوری اسلامی را باید از جمله به دلیل این رفتارهای ضد انسانی محکوم و بایکوت کرد و تحت فشار هرچه بیشتر قرار داد.

نابود باد حکومت مذهبی

زنده باد حکومتی انسانی برای جامعه ای انسانی

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آذر ۱۳۹۹- ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰

+++

اعتراض کارگران فصلی نیشکر هفت تپه به اخراجها

جدال در نیشکر هفت تپه ادامه دارد

 

روز سوم آذر  کارگران فصلی نیشکر هفت تپه در اعتراض به اخراج ها به بهانه اتمام قراردادهایشان بدستور آمیلی نماینده تام الاختیار در شرکت،  مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

جدال در نیشکر  هفت تپه همچنان ادامه دارد. بازگردانده شدن کارگران اخراجی در تمامی بخش های نیشکر هفت تپه، توقف اخراجها و بازگشت به کار اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی که در اعتراضات سال ٩٧ کارگران نیشکر هفت تپه اخراج شده بودند، از جمله خواستهای مورد تاکید این کارگران است.  اکنون نیز اعتراض کارگران اخراجی فصلی مورد حمایت همه کارگران است.

در حالیکه پرونده خلع ید از اسد بیگی به هیات داوری رفته و بحث بر سر تعیین تکلیف مالکیت این مجتمع کارگری در جریان است، آمیلی و دارودسته باند اسد بیگی آخرین تلاش هایشان را برای سنگ اندازی در راه  آن و عقب راندن کارگران بکار میبرند. اینان که توطئه هایشان برای دستگیری و اخراج نمایندگان کارگران و  خارج کردن اموال شرکت و غیره شکست خورده است، اکنون  در اوج استیصال و درماندگی با  اقداماتی چون پخش شبنامه و تلاش برای دامن زدن به تفرقه افکنی قومی و اتهام زنی به زنانی که در این شرکت کار میکنند، تلاش میکنند فضای مبارزه کارگران را مسموم و در صف آنان تفرقه ایجاد کنند. اما کارگران هوشیارانه و  با اراده متحدانه خود در مقابل تمامی این تشبثات ایستاده و پیگیر مطالباتشان بوده و همواره در مبارزاتشان بر اتحاد صفوف کارگران و همبستگی مبارزاتی خود تاکید میکنند.

 

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار جمع شدن بساط باند چپاول و دزدی بخش خصوصی و اسد بیگی و دارو دسته هایش هستند. خواست کارگران گسیل یک نفر به شرکت و اداره کارخانه تحت نظارت خود آنان است. این کارگران دستمزد مهرماه را طلب دارند و بعلاوه دفترچه های بیمه شان نیز هنوز تمدید نشده است. از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ آذر۱۳۹۹، ٢٣ نوامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate