مقابله هوشیارانه کارگران فولاد با توطئه گریهای مدیران فاسد

مقابله هوشیارانه کارگران فولاد با توطئه گریهای مدیران فاسد

امروز هشتم بهمن ماه یک صحنه رویارویی متحدانه و قدرتمند کارگران فولاد اهواز بامدیران فاسد و توطئه گر رقم خورد. بنا بر خبر منتشر شده در مدیای اجتماعی به نقل از گروه تلگرامی” صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد” به دنبال فراخوان شب گذشته عوامل وابسته به کارفرما، صبح امروز شمار معدودی از نیروهای طرفدار مدیران خلع شده، با بنر حمایت از یوسفی و شعار “مرگ بر فتنه گر” مقابل تالار روابط عمومی تجمع کردند. با آغاز این تجمع فرمایشی که تعدادی از سرپرست های شرکت نیز مبلّغ آن بودند، روشن بود که هدف اساسی آنان مقابله با حرکت اعتراضی کارگران برای اخراج مدیران فاسد وجمع شدن باند مافیایی مدیران دزد از شرکت بوده است. از همین رو جمع بزرگی از کارگران فولاد اهواز که شمارشان به چند صد نفر میرسید برای خنثی کردن توطئه مدیران در همان محوطه جمع شدند و با حضور قدرتمند خود توطئه گری کثیف مدیران را خنثی نمودند و پاسخ دندان شکنی به مقامات شرکت دادند. کارگران فولاد با هوشیاری کامل کوشیدند فضای متشنج و تفرقه اندازانه را به مکالمه و گفتگو تغییر داده و مدافعین مدیران را به مناظره در یک تریبون آزاد دعوت کردند. قرار شد نمایندگانی از سوی طرفداران مدیریت و نیز از جانب کارگران در حضور جمع بزرگی از کارکنان شرکت در میدان روبروی تالار به نوبت مساوی صحبت کنند. این مناظره به یک کیفرخواست و صحنه افشاگری علیه مدیران دزد شرکت تبدیل شد و کارگران با مدارک روشنی نشان دادند که اینها پولهایی را بنام شرکت گرفته اند و بجای هزینه کردن برای شرکت و شرایط کار، بالا کشیده اند. با این مدارک و اسناد و بحثهای کارگران، مدافعان مدیران به تزلزل و تردید افتادند و گفتند ما از این اسناد خبر نداشتیم و اکثر آنها از اقدام خود در حمایت مدیریت ابراز پشیمانی کردند. به این ترتیب کارگران فولاد با حضور قدرتمند خود ضمن خنثی کردن توطئه مدیریت، در صفی متحد تر بر ادامه اعتراضاتشان تاکید کردند.

اشاره کنیم که مدیران شرکت شفق و روابط عمومی شرکت پس از بیرون کردن مدیران فاسد توسط کارگران، برای سیصد نفر از پرسنل که اخیراً از سوی شرکت شفق و به طور مشکوکی استخدام شده اند، پیامکی برای حمایت از مدیران فرستاده و از آنان دعوت به تجمع کرده بودند. یک هدف عوامل کارفرمایی و امنیتی از استخدام این افراد ایجاد تفرقه در صفوف کارگران و امنیتی کردن محیط این شرکت است. در پیامک به تجمع امروز نیز به آنها وعده داده شده بود که اگر برای حمایت از نادر یوسفی تجمع کنند، وضعیت شغلی شان از قراردادی با شرکت شفق به قرارداد مستقیم با گروه ملی تبدیل خواهد شد. بدین ترتیب اینان حتی با قراردادن نیروهای استخدامی خود در وضعیت ناامن شغلی، از آنها گروگیری کرده و با فشار آوردن به آنان تلاش میکنند که از وجودشان برای پیشبرد مقاصد توطئه گرانه شان علیه کارگران سود جویند. اما هر بار با هوشیاری و ایستادگی کارگران طرحهایشان نقش بر آب شده است. قبلا نیز ماجرای انتخابات فرمایشی شورای اسلامی کار در مقابله با اعتراضات متحدانه کارگران را راه انداختند که کارگران فولاد با حضور قدرتمند خود بساط نمایشی انتخابات شورای اسلامی را بر هم زدند و اجازه ندادند که این نهادهای جاسوسی و ضد کارگری در شرکت پا بگیرند.

بدین ترتیب فولاد اهواز بار دیگر در کنار نیشکر هفت تپه به کانون های داغ اعتراض علیه اختلاس ها و دزدیها و دردفاع از زندگی و معیشتشان تبدیل شده اند. از اعتراضات این کارگران باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ بهمن ۱۳۹۹، ٢٧ ژانویه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate