در اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی عراق(حرس الحدود) دو کولبر جوان در مرز شوشمی کشته و زخمی شدند.

اطلاعیه خبری

دوشنبه دوم بهمن ١٤٠٢ در اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی عراق(حرس الحدود) دو کولبر جوان در مرز شوشمی کشته و زخمی شدند. در این حمله جنایتکارانه متاسفانه یکی از کولبران به اسم هوشیار محمودی جانباخت، و کولبر دیگر زخمی شده است. هوشیار محمودی اهل روستای “شمشیر” از توابع پاوه و متاهل و دارای سه فرزند یود.

حمله نیروهای (حرس الحدود) دومین حمله جنایتکارانه به کولبران است. بار اول شنبه ٣٠ دی ماه ١٤٠٢ نیروهای مرزبانی عراق(حرس الحدود)در مرز یباره واقع در استان حلبچه اقلیم کردستان تعدادی از کولبران را مورد ضرب و شتم قرار داده، و موی سر هشت کولبر با اسامی؛ مبین پیام دهون ١٦ سالە، سرکوت شیرزاد ١٩ ساله، شورش نصراللهی ١٦ ساله، آرش تپ ٢٣ ساله، صبور معروفی ١٧ سالە، جمال سلیمانی و ریبین طالبانی ١٦ ساله را تراشیده و آنها را بشکل مشمئز کننده ای شکنجه فیزیکی و روانی کرده و تلفن های موبایل این هشت کولبر را پس نداده، و به مدت یک شبانه روز بدون خوراک و امکانات بهداشتی آنها را در زندان نگه داشته و روانه نقطه صفری مرزی کرده است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران، دو حمله نیروهای مرزی عراق(حرس الحدود) در مرزهای شوشمی و بیاره را محکوم میکند. مردم آزادیخواه منطقه نوسود و پاوه و شوشمی را فرا میخوانم در مقابل رفتار تبهکارانه نیروهای مرزی عراق سکوت نکنند، وعلیه هر نوع حملات نظامی نیروهای مرزی عراق و ایران قاطعانه بایستند. و اعتراض کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢ بهمن ١٤٠٢

٢٢ ژانویه ٢٠٢٤

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate