بار دیگر مردم سقز بپاخاستند

بار دیگر مردم سقز بپاخاستند

 

در ادامە حملات شیمیایی حکومت به دانش آموزان دختر در سقز، از جمله دانش آموزان مدارس معراج، سمیه و طالقانی و بستری شدن تعدادی از  دانش آموزان در بیمارستان های شهر، خانواده ها، جوانان و مردم معترض شهر دست به تجمع زدند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و ژن ژیان آزادی پرچم حکومت اسلامی را پایین آورده و آنرا به آتش کشیدند. تجمع اعتراضی در مقابل مدرسه معراج با راه بندان جوانان و درگیری با مزدوران حکومت با شعار مرگ بر خامنه ای ادامه یافت.  

 

برای جلوگیری از گسترش اعتراض یگان‌های ویژه در خیابان‌های شهر مستقر شدند و در محله شهناز به سوی شهروندان شلیک کرده و تعدادی از مردم را بازداشت کردند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری معلمان و دانش‌آموزان را به اعتصاب متحد و سراسری، و خانواده‌ها، دانش آموزان و دانشجویان، جوانان و مردم معترض شهر را به اعتراض یکپارچه علیه جنایت حکومت در مسموم کردن سریالی دانش آموزان فرامیخواند. فضای امروز سقز نشان داد که مردم آماده اند درس دیگری به حکومت جنایتکار اسلامی بدهند. با اعتصاب سراسری معلمان و تجمعات اعتراضی مردم در شهرهای کردستان و در سراسر کشور جانیان اسلامی را سر جای خود خواهیم نشاند. اعتراض امروز سقز میتواند جرقه ای باشد در جامعه ای که خشم و انزجار عمومی از حکومت زبانه میکشد.

 

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی

سرنگون باد حکومت منحوس اسلامی

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ فروردین ١٤٠٢

٩ آوریل ٢٠٢٣

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate