قاتلان اسلامی در مهاباد چهار نفر از معترضین را به قتل رساندند

روز چهارشنبه چهارم آبان و به مناسبت گرامیداشت یاد مهسا امینی  مردم در سراسر شهرهای ایران حماسه آفریدند و یک روز تاریخی را در روند انقلاب ایران رقم زدند.  به همین مناسبت و در جریان اعتراضات مردم شهر مهاباد،  یکی از معترضین به نام اسماعیل مولودی با شلیک مزدوران حکومت اسلامی به قتل رسید. نهادهای اطلاعاتی رژیم تلاش کردند پیکر او را شبانه و بی سروصدا دفن کنند اما با اعتراض و خشم خانواده و مردم مواجه شدند و مردم جنازه اسماعیل را از آنان پس گرفتند.

 

روز پنجشنبه پنجم آبان و در جریان خاکسپاری اسماعیل مولودی در قبرستان شهر مهاباد، جمعیت کثیری از مردم و جوانان شرکت کردند و مراسم را به صحنه اعتراض و سردادن شعار علیه حکومت  اسلامی تبدیل کردند و با نیروی سرکوب درگیر شدند. مردم خشمگین بعد از بازگشت از قبرستان به داخل شهر، بسوی فرمانداری شهر حرکت کردند و آنجا را به تصرف خود درآوردند. هر لحظه بر جمعیت معترض افزوده شد و جمعیت خشمگین تمامی تابلوهای نصب شده حکومتی را از جا کنده و به عنوان مانع در مسیر تردد نیروهای سرکوب قرار دادند. مردم  به سوی اداره دارایی و کلانتری حرکت کرده و این دو مکان را در محاصره خود قرار دادند و چند ساختمان دولتی نیز توسط مردم معترض به آتش کشیده شد. متاسفانه در جریان درگیری مردم با نیروی سرکوب حکومت سه نفر دیگر از معترضین به نامهای ، کبری شیخی، زانیار ابوبکری و شاهو خضری با شلیک جنایتکاران اسلامی جان باختند.  شهر مهاباد کاملا در اختیار مردم قرار دارد.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به خانواده و بستگان اسماعیل مولودی، کبری شیخی، زانیار ابوبکری،  شاهو خضری و به مردم مهاباد تسلیت می گوید. مراسم یادبود جانباختگان را به کانون اعتراض گسترده تر علیه حکومت در حال سقوط اسلامی تبدیل کنیم. دیر نخواهد بود که تمامی مراکز سرکوب رژیم توسط جوانان و مردم انقلابی تصرف شود. 

 

 نابود باد حکومت اسلامی!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آبان۱۴۰۱، ۲۷  اکتبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate