زنده باد حرکت خروشان مردم مریوان , علیه قوانین زن ستیز حکومت اسلامی

زنده باد حرکت خروشان مردم مریوان

علیه قوانین زن ستیز حکومت اسلامی

 

روز پنجشنبه ۱۷ شهریور را باید به عنوان روزی درخشان در تاریخ مبارزاتی و اعتراضی زنان، مردان و مردم برابری طلب در مریوان ثبت کرد و آنرا در کنار حرکت های درخشان دیگر مردم آزاده این شهر قرار داد. جمعیت کثیری در مریوان به حرکت درآمدند، زنان، مردان، جوانان، نوجوانان و سالمندان. آنچه که روز ۱۷ شهریور در مریوان گذشت فراموش نشدنی است. قابل انتظار بود که بعد از اعتراضات زنان پیشرو و فعال در روز سه شنبه ۱۵ شهریور و در ادامه آن تجمع اعتراضی مردم در روز چهارشنبه ۱۶ شهریور مقابل بیدادگاه اسلامی شهر مریوان، در چنین قامت استوار و گسترده ای به میدان بیایند. جانباختن شلیر رسولی دهها برابر بر خشم عمیق مردم در این حرکت اعتراضی افزود.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن تسلیت به خانواده و بستگان شلیر رسولی و تسلیت به همه مردم آزاده مریوان و تمامی برابری طلبان، به زنان پیشرو و فعال، به همه مردم آزاده  درود می فرستد. قطعا برای مردم مریوان و برای همه برابری طلبان این حرکت اعتراضی شروع دور دیگری از مبارزات برابری طلبانه علیه حکومت اسلامی و قوانین ضد زن آن است. باید همچنان با قدرت در اعتراض به عدم امنیت و در اعتراض به اعمال جنایتکارانه مزدوران حکومت و در اعتراض به قوانین اسلامی و مردسالار حاکم در میدان بود. مردم مریوان، مردم کردستان و مردم سراسر کشور بخاطر قوانین ارتجاعی و زن ستیزانه حکومت اسلامی عزیزان بسیاری را از دست داده اند. قتل های ناموسی، کودک همسری، ازدواج اجباری، خودکشی زنان و جوانان، میراث نکبت و کثافت حکومت اسلامی است.

 

باید در همین قامت در مقابل فرهنگ و قوانین ضد زن اسلامی خروشان و هزاران نفره به میدان آمد. باید نهادها، کاربدستان و مزدوران حکومتی را با چنین حرکتهای درخشانی در سوراخ کرد. مردم مبارز مریوان کارنامه درخشانی در اعتراض به قتل های ناموسی و در اعتراض به توحش افراد، عوامل و نهادی سرکوبگر و ضد زن اسلامی به ثبت رسانده اند. می توان با همین خشم و تنفر از حکومت از اسلام، قوانین ضد زن و مرد سالار آن در میدان بود. حرکت ۱۷ شهریور می تواند نقطه عطفی در مبارزه علیه حکومت زن ستیز اسلامی باشد. این مبارزه را باید به اشکال مختلف ادامه داد،‌ شبکه های اعتراض را گسترش داد، زنان و مردان بیشتری را به میدان آورد و با قدرتی بیشتر و سازمان یافته تر فضای اعتراض علیه تمامی نابرابری ها را تقویت کرد. 

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۸ سپتامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate