صدور حکم اعدام برای دو فعال رنگین کمانی باید فوری لغو شود

صدور حکم اعدام برای دو فعال رنگین کمانی باید فوری لغو شود

.

دستگاه آدمکشی رژیم اسلامی در ارومیه حکم اعدام دو تن از فعالین رنگین کمانی بنامهای، زهرا صدیقی همدانی معروف به “ساره” ۳۱ ساله اهل نقده و الهام چوبدار ۲۴ ساله اهل ارومیه را در پرونده ای مشترک از سوی دادگاه انقلاب ارومیه صادر، و طی روزهای گذشته در بند زنان زندان مرکزی ارومیه به آنان ابلاغ شده است. “جرم” آنان دفاع از حقوق پایه ای و انسانی رنگین کمانی ها است.

این اوج سبعیت رژیم اسلامی را نشان می دهد که فعالین دفاع از حقوق همجنسگرایان را به اعدام محکوم کرده است. تاریخ نفرت پراکنی حکومت اسلامی، دستگاه قضایی و قوانین عصر حجری این رژیم علیه همجنسگرایان و فعالین مدافع حقوق آنان به اندازه طول عمر این حکومت است. تعرض به حقوق انسانی همجنسگرایان در نظام ضد بشری اسلامی و اینکه چگونه آنان را باید از زندگی ساقط کرد در قوانین اسلامی آدمکشان این رژیم تدوین شده است. نهادهای حکومت اسلامی در تلاش برای نجات کشتی به گل نشسته نظام سراپا جنایت و آدمکشی شان راهی بجز شاخ و شانه کشیدن و ایجاد فضای رعب علیه مردم معترض و بپاخاسته در مقابل خود نمی بینند. از سایه شوم اعدام گرفته تا دستگیریها و ایجاد فضای سرکوب تلاشی بی ثمر برای نجات حکومتی است که بیش از چهل سال  با اعدام، زندان، شکنجه و تحمیل فقر و گرسنگی سر پا مانده است

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری صدور حکم اعدام برای فعالین رنگین کمانی را قویا محکوم می کند و از همه مردم می خواهد به هر شکل ممکن به آن اعتراض کنند. برای لحظه ای خود را جای زهراها و الهام ها بگذارید که در دفاع از حقوق انسانی رنگین کمانی ها با خطر اعدام مواجه می شوید. هر انسان آزاده، شرافتمند و انساندوستی باید با شنیدن صدور چنین احکامی تکان بخورد، از جا برخیزد و شدیدا به آن اعتراض کند.

همانگونه که با تلاش و مبارزه بی وقفه کمیته بین المللی علیه اعدام و جنبش ضد اعدام توقف احکام سنگسار به حکومت اسلامی تحمیل شد، باید تعرض به حقوق همجنسگرایان را نیز متوقف و ممنوع کرد. می توان و باید با گسترش و ایجاد فضای حمایت از همجنسگرایان و فعالین رنگین کمانی، در شبکه های اجتماعی، سازمان دادن اعتراض و بهره گیری از ابتکارات گوناگون و محکوم کردن صدور احکام ضد انسانی و جنایتکارانه حکومت اسلامی علیه زهرا صدیقی و الهام چوبدار، خواهان لغو فوری این حکم قرون وسطایی شویم. کلیه فعالین و تشکل های کارگری، معلمان و تشکل هایشان، دانشجویان و نویسندگان و هنرمندان و ورزشکاران پیشرو و انساندوست  و همه مردم آزاده را فرامی خوانیم به این احکام اعتراض کنند و موجی از حمایت از فعالین حقوق رنگین کمانی ها شکل بدهند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۵ سپتامبر ۲۰۲۲ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate