احضار  فعالین در سنندج را باید به شکست کشاند 

احضار  فعالین در سنندج را باید به شکست کشاند 

 

در اطلاعیه کمیته کردستان به تاریخ دهم شهریور به احضاریه تلفنی برای چهار فعال کارگری اشاره شده بود. بنا به اخبار تکمیلی احضاریه های تلفنی علاوه بر، نامق باباخانی،  غالب حسینی، خالد حسینی و مظفر صالح‌نیا، برای سه  نفر دیگر از فعالین کارگری و اجتماعی به نامهای، خبات دهدار، زاهد مرادیانی و حبیب الله کریمی ارسال شده است. بنا به اخبار دیگری احضاریه های تلفنی بیشتر از این تعداد است. در احضاریه تلفنی اداره اطلاعات، احضارشوندگان به خاطر، “شرکت در مراسم خاکسپاری خلیل احمدی نوره از زندانیان سیاسی سابق مورد تهدید قرار گرفتند.

 

این حق مردم است که در مراسم بزرگداشت عزیزانشان و یا هر مناسبت سیاسی و اجتماعی دیگری شرکت کنند. مجرم شرکت کنندگان در این مراسم ها نیستند. مجرم حکومتی است که ساده ترین آزادی ها را از مردم سلب کرده است. باید با اعتراض گسترده احضار فعالین و اذیت و آزار دائمی آنها را در هم شکست. 

 

کارگران، مردم آزاده!

جمهوری اسلامی هیچ گونه مشروعیتی ندارد و سران و کاربدستانش باید به جرم ایجاد فضای ارعاب و سیاست سرکوب، اذیت و آزار شهروندان، تحمیل فقر و فلاکت، دزدی و فساد مقامات و جنایات هرروزه علیه مردم مورد اعتراض قرار بگیرند. ما مردم می توانیم و این ظرفیت را داریم که با اعتراضات وسیع و گسترده اقدامات سرکوبگرانه حکومت را عقب زده و به شکست بکشانیم. فعالین عرصه های مختلف اجتماعی و مردم مبارز و آزاده شهر سنندج تجارب ارزشمندی در کارنامه مبارزاتی خود دارند. باید قاطعانه در کنار فعالین احضار شده قرار گرفت و هر احضاری را به تجمعی اعتراضی تبدیل کرد. به اشکال مختلف، با شعارنویسی در همه جا علیه احضار فعالین، با تکثیر پوستر آنها در سطح شهر و محلات و سازمان دادن طومار اعتراضی می توان سیاست نهادهای سرکوبگر حکومت را به شکست کشانید

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ شهریور ۱۴۰۱

۲ سپتامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate