در محکومیت دستگیری اعضای حزب کومه‌له

در محکومیت دستگیری اعضای حزب کومه‌له

بنا بر اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر چهار پیشمرگه حزب کومله کُردستان به نام‌های، محسن معروفی اهل مهاباد، پژمان فاتحی اهل کامیاران، هژیر فرامرزی اهل دهگلان و وفا آذربار اهل بوکان در منطقه سوما از توابع ارومیه توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شده‌اند. در همین رابطه حزب کومله یک‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ طی بیانیه‌ رسمی از بازداشت چند عضو خود در منطقه سوما و برادوست ارومیه طی روزهای گذشته خبر داده بود. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز پنجم مرداد ادعا کرده است که این چهار نفر اعضای یک تیم تروریستی بوده که از سوی موساد اسرائیل برای انفجار و خرابکاری اعزام شده اند.

 جمهوری اسلامی تلاش می کند با این سناریو سازیها توجیهی برای شکنجه و اعتراف گیری اجباری و احکام زندان و اعدام علیه دستگیرشده ها درست کند و از این طریق به گمان خود مردم معترض و مشخصا مردم کردستان را مرعوب نماید. حکومتی که در بحران و تشتت و ضعف همه جانبه به سر میبرد میخواهد با دستگیری این چهار نفر قدرت اطلاعاتی خود را که اخیرا بشدت ضربه خورده و بی اعتبار شده است به رخ مردم بکشد و مردم معترض را عقب براند. باید در مقابل این سناریوسازی ها ایستاد و آنرا شدیدا محکوم کرد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران، مبارزه در اشکال مختلف علیه رژیم اسلامی را حق بی چون و چرای همه مردم و همه احزاب سیاسی مخالف حکومت می داند و مردم آزاده و احزاب و سازمانهای مخالف حکومت را فرامیخواند که علیه دستگیری این چهار نفر و هر نوع شکنجه و اعتراف گیری اجباری و احکام زندان و اعدام علیه آنها اعتراض کنند و خواهان آزادی آنها شوند.

        کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱ اوت ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate