معلمان زندانی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند

معلمان زندانی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند

 

بنا به فراخوان شورای هماهنگی معلمان روز پنجشنبه ۲۶ خرداد تجمعات معلمان در بیش از بیست شهر در سراسر کشور برگزار شد. در کردستان نیز معلمان در شهرهای مریوان، سنندج، سقز، دیواندره، بوکان و بیجار دست به تجمع زدند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در وحشت و هراس از این تجمعات فضایی کاملا نظامی و امنیتی ایجاد کردند. در شهر سقز با استفاده از هلی کوپتر بر فراز محل تجمع معلمان ظاهر شدند. در جریان تجمع معلمان در سنندج که با فضای شدید امنیتی روبرو شده بود چهار نفر بازداشت شدند. علیرغم همه این فشارها معلمان تجمعات اعتراضی خود را برگزار کردند و با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی با عکس هایی از معلمان زندانی و مطالبات خود، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط معلمان زندانی شده و بر مطالباتشان مبنی بر “تحصیل رایگان برای کودکان”، “برچیده شدن احکام ظالمانه علیه معلمان”، “تدریس آموزش به زبان مادری به صورت رسمی در مدارس” و “همسان سازی و افزایش حقوق” تاکید کردند.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه ۲۵ خرداد یعنی یک روز قبل از این تجمع سراسری، بیش از ۲۰ نفر از معلمان و فعالین در شهرهای سنندج، دیواندره و سقز پس از احضار به اداره اطلاعات توسط این نهاد امنیتی بازداشت شده‌اند. بنا به اخبار منتشر شده ۱۸ نفر از معلمان از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان بخش سقز- زیویه می باشند که پس از احضار به اداره اطلاعات سقز بازداشت شده‌اند. اسامی ١٧ نفر از آنها از این قرار است: ” آوات رضوی، مرضیه طلایی، فاتح غفاری، طاهر قادرزاده، خالد عبداللهی، محمد فتاحی، انور فرج زاده ، صلاح حسینی،  طاهر  حامدی، زاهد مرادی، سلیمان عبدی، عزیز مرزی ، صلاحی سرخی، لقمان الله‌مرادی، احمد قادری، کیوان احمدی و خالد شیخی”. تا کنون خانواده های بازداشت شدگان از سرنوشت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست ندارند.

روز چهارشنبه همچنین پنج نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان دیواندره به نام‌های، کاوه محمدزاده امید شاه‌محمدی، عثمان رضایی، هیوا قریشی و پرویز احسنی پس از احضار به اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شده‌اند. از سوی دیگر و هم‌زمان، مریم احمدی و رضا الیاسی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان بخش سنندج و کلاترزان، بها ملکی، جبار پاکزاد و فاتح اسدی از معلمان و فعالین سنندج عصر چهارشنبه به اداره اطلاعات این شهر  احضار و بازداشت شدند که پس از چهار ساعت بازجویی و اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم شرکت در تجمع اعتراضی روز پنج‌شنبه آزاد شده‌اند.

مردم مبارز شهرهای کردستان!

حکومت اسلامی با تحمیل فقر، نداری و گرسنگی بر مردم، در مقابل حق خواهی معلمان، کارگران و دیگر بخشهای مختلف جامعه، پاسخی جز تهدید، دستگیری، زندان و ایجاد فضای امنیتی و نظامی ندارد. فضای انفجاری جامعه و خشم و تنفر روز افزون مردم از حکومت، هر روز افزایش پیدا می کند. این شرایط فلاکت بار دیگر برای معلمان، بازنشستگان، کارگران و تمامی بخشهای مختلف مردم قابل تحمل نیست باید با تمام توان در مقابل فقر و گرانی و دستگیری ها و کل جنایات هر روزه حکومت علیه مردم به میدان بیاییم و خواهان آزادی معلمان زندانی و خواهان عملی شدن تمامی مطالبات خود شویم. با تجمع و تحصن و اشکال مختلف اعتراض خواهان آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی شویم. معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ خرداد ۱۴۰۱

۱۶ ژوئن ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate