ناسیونالیزم و فاشیسم دو افعی سمی برای جامعه بشری!

امروز دوشنبه دوم آگوست ۲۰۲۱ شاهد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ترکیه هستیم و خوشحالی ناسیونالیستهای دو آتشه چهره کریه این تفکر عقب مانده را به نمایش میگذارد.
یک تعداد از فاشیستهایی که فکر میکنند آتش سوزی جنگل‌های ترکیه و در این میان از بین رفتن این همه طبیعت زیبا با جانورانش که خاکستر می‌شوند، ضربه یا انتقام یا حکم خدادادی است، کاملا کور و پوچ هستند که نه بویی از انسانیت برده‌اند و نه یک ذره شرافت و شعور انسانی در وجودشان نهفته است.
اردوغان و دولت فاشیست ترکیه باید گورشان را گم کنند، اینکه در کشور ترکیه فاشیستها، داعشیان، گرگهای خاکستری و مافیای مواد مخدر ، گروه های اسلامگرای قاتل و آدمکش، مافیای قاچاق و تجارت زنان و دختران به بازارهای سکس و از این باندها زیاد هستند، در این شکی وجود ندارد.
ولی این جانوران و باندهای مافیایی که زیرمجموعه دولت
“ آک پارتی”  هستند نه ربطی به تمام مردم ترکیه دارند و نه به انسانیت و آزادیخواهی و مبارزات رادیکال زنان و مردان ترکیه که علیه توحش اسلامی های ترکیه ایستاده‌اند.
دو قطب ارتجاعی ناسیونالیسم ملی و اسلامی و فاشیسم با یکدیگر سر منافع خودشان جنگ و به درازای تاریخ خون هزاران انسان بیگناه را با سیاستهای کاملا ارتجاعی و ضدانسانی گرفته‌اند. در همین چند روز قبل در شهر “قونیه” در ترکیه اعضای یک خانواده ۷ نفره شهروندان “کُرد “ مقیم این شهر توسط فاشیستهای “تُرک “ به شکل وحشیانه و فجیعی قتلعام و سپس اجسادشان را در آتش سوزاندند.
این جنایت نه تنها بی پاسخ نباید بماند بلکه عاملین این قتل جنایتکارانه باید به انزار عموم شناسایی، دستگیر و به اعمال ننگین خود برسند. اما ما جبهه سومی در تقابل به فاشیسم و به نقد کشیدن ارکان ناسیونالیسم برای یک جامعه‌ای سوسیالیستی و آزاد و برابر که همه این وحوش ماقبل تاریخی را افسار خواهد زد در میدان هستیم و اجازه نخواهیم داد فضای جامعه‌های انسانی با خطر فاشیسم و ناسیونالیسم و نژادپرستی مسموم و تهدیدی برای جان انسانها باشند یا هروقت اراده کنند دست به قلع و قمع و کشتار شهروندان عادی و بیگناه بزنند. باید به این توحش و بربریت و قوانین قرون وسطایی پایان داد و علیه این وحوش به میدان آمد.
نه به فاشیسم !!
نه به ناسیونالیسم!!
نه به نژادپرستی!!
نه به جنگ و خشونت!!
نه به اسلام سیاسی!!
زنده باد سوسیالیسم !!
زنده باد اداره شورایی!!
هەژار علی پور
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate