سردشت را دوباره باید شهر صلح و دوستی و آشتی کرد!

علیه چندین سال جنایات علیه زنان و ناامن کردن شهر سردشت باید افشاگری کرد!

در چند روز گذشته در چند پیج اینستاگرامی شاهد بازگو کردن تجاوزهای گروهی اوباش لمپن و بخشا مزدور در اصطلاح کُردی (جاش‬) هستیم که به زنان و دختران با زور و تهدیدِ چاقو و اسلحه در خارج از شهر ‫سردشت‬ و مناطق سیاحتی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

این اوباش و تجاوزگران در روز روشن دست به چنین جنایاتی زده اند و حکومت ضد زن و اوباش اسلامی هم جاده صاف کن تهدید به زنان و دخترانی است که میخواهند در هوای آزاد نفسی تازه کرده و یا پیاده روی و یکم تفریح کنند و از داشتن ابتدائی ترین حقوق یک انسان که شادی و تفریح و نشاط و نفس کشیدن است محروم مانده‌اند و به این شکل همه جا برای این زنان و دختران ناامن شده است. در مرحله اول حکومت ضد بشری با قوانین مرتجع ضد زن و مردسالارانه این فضای ناامن، تجاوز و تهدید علیه زنان را بوجود آورده که چنین لمپنهای چاقو کش و موادفروشی در سطح شهر با قلدرمنشی باعث از بین بردن نظم و آرامش و امنیت مردم در این شهر به این کوچکی شده اند.

در چند سال اخیر یا شاهد خودکشی دختران جوان و زنان متاهل بوده‌ایم یا به طرز فجیعی توسط اعضای خانواده‌ها به قتل رسیده‌اند. در بسیاری از این موارد که این جنایات و تراژدی‌های خودکشی و قتل علیه زنان و دختران در همین شهر سردشت اتفاق افتاده مساله کاملا روشن است که مسائل جنسی منظور تجاوز و دست درازی یا بی آبرو کردن زنان را بهمراه داشته و جامعه مردسالار این جنایات را با «ناموس پرستی» مسکوت و پرده پوشانی کرده است. در جامعه ای که فقر و بیکاری و معیشت سخت زندگی ‌و شیرازه مردم را از هم پاشیده عقبماندگی و فقر فرهنگی هم از سوی دیگر صدمات جبران ناپذیری بر قلب و روان آدم‌ها وارد کرده است که نتیجه اش ناهنجاری و قانون جنگلی است که حکمفرماست.

اما چه باید کرد؟
زنان و مردان آزادیخواه و فعالین مدنی- اجتماعی و مدافعین حقوق انسان می‌توانند و باید به میدان بیایند. نباید اجازه دهند بیش از این امنیت و آسایش مردم در سردشت توسط اوباش چاقوکش، متجاوز و موادفروش سلب و کرامت انسانها جریحەدار شود. باید همه مردم سردشت علیه این کثافاتی که بر زندگی مردم سایه افکنده را پاکسازی کنند. با اعتراض و کمپین های اعتراضی علیه این وضعیت به خیابان بیایند و دست به اعتراضات گسترده بزنند. باید مسوولان جمهوری اسلامی را وادار به پاسخگویی در مقابل این نکبتی کنند که گریبان جامعه سردشت را گرفته است. مردم در شهرهای کردستان و دیگر شهرها و همچنین خارج کشور از هر اقدام انسانی و شجاعانه مردم سردشت علیه برچیدن این بساط جنایتکارانه حمایت خواهند کرد و در کنار این مردم خواهند ایستاد. جرقه اعتراضی را فورا باید زد و به این توحش و وحشیگری و فضای ناامنی که بلای جان مردم شده پایان داد.

خانواده‌های قربانیان باید بلااستثنا دست در دست هم و تجمعات اعتراضی را به خیابان آورده و خواهند دید که هزاران انسان شریف و آزادیخواه در کنار آنان خواهند ایستاد.
نه به خشونت علیه زنان
مزدوران ‌متجاوزان را شناسایی کنید.

هەژار علی پور- ٢٤ سپتامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate