اعتراضات دانشجویی در امریکا، اشک‌تمساح حکام اسلامی در ایران!

اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد. دانشگاه کلمبیا که در جنبش علیه جنگ در ویتنام نقش فعالی ایفا کرده بود، امروز در پیشاپیش اعتراضاتی قرار دارد که خواست اصلی‌شان اینها هستند: آتش‌بس و پایان نسل‌کشی در غزه و قطع هر گونه روابط مالی دانشگاه‌ها با کمپانی‌های اسلحه‌سازی که به اسرائیل اسلحه می‌فروشند. دانشجویان می‌گویند فاجعه انسانی در غزه وجدان آنها را جریحه‌دار کرده است، به کشتار مردم در غزه معترض‌اند و خواهان پایان‌دادن به نسل‌کشی دولت نتانیاهو در غزه هستند. این یک خواست برحق است و باید از اعتراض با این خواست حمایت کرد.

در متن این اعتراضات دانشجویان اما از یکطرف، جریانات دست راستی در اسرائیل و در هیئت حاکمه آمریکا و رسانه‌ها در ضمن توجیه جنایات اسرائیل در غزه، هم دنبال محدودکردن آزادی بیان در دانشگاه‌ها هستند و هم هوای دوران مک‌کارتیسم در دهه پنجاه میلادی علیه جریانات چپ و کمونیسم به سرشان زده است. از طرف دیگر هم اسلامیون مثل همیشه دنبال اهداف رذیلانه سیاسی خود در بستر این اعتراضات هستند. به این پایین‌تر برمی‌گردیم.

بنیامین نتانیاهو، اعتراضات دانشجویان را با “یهودی‌ستیزی در دهه ۳۰ میلادی در دانشگاه‌های آلمان” مقایسه می‌کند؛ سیاستمداران دست راستی در هیئت حاکمه آمریکا، اوانجلیست‌های مرتجع و رسانه‌های دست راستی مثل فاکس نیوز، یک جنگ صلیبی به نفع نتانیاهو و علیه هر نیرویی که خواهان پایان‌دادن به نسل‌کشی در غزه و راه‌حل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین و زندگی صلح‌آمیز مردم هستند راه انداخته‌اند. صحنه‌های استنطاق مسئولین دانشگاه‌ها در کنگره آمریکا یادآور دوران شوم مک‌کارتیسم در تاریخ آمریکاست. دونالد ترامپ می‌گوید تماشای برخوردهای پلیس با معترضان زیباست. یکی از جمع دانشجویان یهودی خطاب به معترضی فریاد می‌زند به فلسطین برگرد، امیدوارم بهت تجاوز بشه. فاکس نیوز با ذره‌بین دنبال شعاری یا پلاکاردی است که بهانه برای تبلیغ علیه کل اعتراضات و تبلیغات ضدکمونیستی علیه جریانات چپ و سوسیالیست گیر بیاورد. در رسانه‌های فارسی‌زبان هم تحلیلگرانی ظاهر می‌شوند و بدون کوچک‌ترین احساس انسانی در قبال هزاران کودکی که در غزه لت‌وپار می‌شوند، کلی علیه چپ‌ها و کمونیست‌ها منبر می‌روند که گویا این اعتراضات اسلامی هستند و چپ‌ها هم در اعتراضات نقش دارند. اینها معمولاً با بزرگ‌نمایی و آویزان شدن به صداهای که بعضاً اینجاوآنجا شنیده می‌شود و حال و هوای ضد یهود دارد، کل این اعتراض و خواست انسانی‌اش را به نفع ایدئولوژی دست‌راستی‌شان لوث می‌کنند و عملاً در خدمت توجیه دخالت بیشتر پلیس و بازداشت‌های بیشتر و محدودکردن و سرکوب آزادی بیان قرار می‌گیرند.

قبل از پرداختن به جمهوری اسلامی طرح یک نکته در باره آزادی بیان در جریان این اعتراضات مهم است. در جریان اعتراضات اخیر مواردی از شعار ضد یهودی و شعارهای ضداسلامی دیده شده است که حتماً به طرفین برمی‌خورد و احساس توهین می‌کنند. در چهارچوب متمم اول قانون اساسی آمریکا هیچ نیرویی حق ندارد مانع آزادی بیان و اظهارنظر از نوع بالا که خوشایند طرف مقابل نیست باشد. اما همین شعارها و بیان‌ها اگر با تهدید آنی همراه باشد، دیگر در قلمرو حق آزادی بیان و متمم قانون اساسی نمی‌گنجد. 

جمهوری اسلامی باید خفه شود!

توحش حماس در هفت اکتبر علیه شهروندان اسرائیل چشمان مردم دنیا را به ماهیت ضدانسانی حماس و حامی‌اش در تهران یعنی حکومت اسلامی بازکرده بود. نسل‌کشی دولت نتانیاهو علیه مردم غزه این فضا را تماماً تغییر داد. جنایت در غزه آن‌چنان ابعاد هولناکی به خود گرفته است که توحش حماس با کمال تأسف در خاطره‌ها به سایه رفته است. در چنین فضای انزجار از کشتار در غزه هست که اسلامیون به هر طریق سعی می‌کردند در اعتراضات جهانی علیه نسل‌کشی اسرائیل شعارهایی مثل از “رودخانه تا دریا، فلسطین باید آزاد شود” را به درون این اعتراضات سر دهند. 

در اعتراضات دانشجویی امریکا هم چنین تحرکات ضد یهود در جریان است. تلاش می‌کنند فضای اعتراض به نسل‌کشی در غزه، با شعارهایی رنگ و بوی ضد یهود بدهند و از این فضا برای پیشبرد اهداف فاشیستی و مذهبی‌شان استفاده کنند. اما چنین تقلاهایی نتوانسته است محتوا و هدف اصلی و خواست‌ها و شعارهای اصلی اعتراضات را تغییر دهد. 

در این میان، همچنان که انتظار می‌رفت خامنه‌ای و دستگاه تبلیغاتی حکومت اسلامی، درگیرشدن پلیس با معترضین و بازداشت‌ها در دانشگاه‌ها را دیده‌اند و همچون یک فرصت طلایی در هوا قاپیده‌اند و مشغول نفرت‌پراکنی ضدیهودی و تبلیغات ضدآمریکایی و ضدغربی هستند. طوری حرف می‌زنند که انگار معترضین به نسل‌کشی در غزه، مثل خود این قداره‌بندان اسلامی ضد تمدن غرب، یهودستیز، و در فکر ریختن مردم اسرائیل به دریا هستند و مضحک‌تر از همه، طوری حرف می‌زنند که گویا نگران ورود پلیس به دانشگاه‌ها و نگران امنیت دانشجویان امریکا هستند. به همان درجه مضحک‌تر برای آزادی بیان در امریکا اشک‌تمساح می‌ریزند. وزیر ضدعلوم و ضدفرهنگ جمهوری اسلامی چشم به دوربین می‌دوزد و می‌گوید “قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد” و مثل همیشه البته شرم هم نمی‌کند! 

باید حساب دانشجویان معترض در آمریکا را از تقلاهای بی‌رمق ضد یهودی اسلامیون جدا کرد که خیلی دوست دارند اعتراضات سیاسی در غرب را با افکار و روحیات بیگانه با انسانیت خودشان تخریب کنند. باید در این اعتراضات مانع هر گونه تحرک و جست‌وخیز دار و دسته‌های مرتجع اسلامی و فاشیست بود که در گوشه‌کنار جهان پراکنده‌اند. اما مهم‌تر از همه، باید به سران حکومت اسلامی که پرونده سنگین پاک‌سازی اسلامی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و پرونده خونین‌ترین سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌ها را زیر بغل دارند اعلام کرد که سر جایشان بنشینند و به‌جای دغل‌کاری تبلیغاتی در باره آزادی بیان در آمریکا به فکر سرنوشت خودشان به جرم جنایت علیه بشریت باشند! باید یادشان انداخت که دنیا از پرونده خون‌آلودشان علیه آزادی بیان و مردم معترض در ایران آگاه است و وضعشان خراب‌تر از آن است که حتی سعی کنند قیافه مدافع آزادی بیان در آمریکا را به خود بگیرند. باید در کنار محکوم‌کردن قاطعانه نسل‌کشی دولت اسرائیل در غزه، در کنار حمایت قاطع از دو دولت مستقل در کنار هم اجازه ندهیم که سران فاشیست جمهوری اسلامی که خودشان یک پای اصلی جنایت در منطقه هستند، به نام همدردی با مردم غزه، حتی فکر استفاده سیاسی از اعتراضات انسان‌دوستانه و به‌حق دانشجویان آمریکا را به مغزشان راه دهند. ***

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate