اعتصاب سراسری تا پیروزی انقلاب سوسیالیستی … کارگران پیشتاز سوسیالیست خوزستان

اعتصاب سراسری تا پیروزی انقلاب سوسیالیستی … کارگران پیشتاز سوسیالیست خوزستان
دیروز ۲۷ مین روز اعتراضات قهرمانانه جوان در خیابان ها را پشت سر گذاشتیم. با این تفاوت که کارگران رزمنده پیمانی فازهای مختلف پتروشیمی عسلویه و آبادان از روز دوشنبه ۱۸ مهر، اعتصابات خود را در همبستگی با اعتراضات خیابانی، آغاز کردند.این در حالی است که پیشتر دانشجویان و کسبه در شهرهای مختلف نیز با اعتصاب به خیزش سراسری ایرانیان علیه رژیم جمهوری اسلامی پیوستند.
خوزستان نیز در همبستگی با اعتراضات خیابانی زنان و جوان دست به اعتصابات کارگری زد. شهرها و حتی روستاهایی به اعتراضات پیوستند.
اولین و مهمترین چیزی که ما باید به آن توجه کنیم اینست که تک به تک ما در همه جای ایران در مرحله ورود به یک انقلاب به معنی واقعی آن هستیم. هدف همه ما سرنگونی نظام سرمایه داری ـ آخوندی و بوجود آوردن یک حکومت سوسیالستی و مردمی که عدالت و آزادی و برابری و یک زندگی شرافتمندانه را برای همه ما تضمین کند. این روند انقلابی شتابان به سوی سرنگونی می رود و هر کدام از ما باید نقش خودمان را در این مسیر ایفا کنیم. و به اعتصابات و اعتراضات مصمم تر از پیش ادامه دهیم.
گام بعدی ما تدارک برای سازماندهی یک ستاد هماهنگ کننده و مورد تایید توده ها در خیابان ها و کارگران اعتصابی است. این ستاد رهبری کننده امروز بر دوش کارگران اعتصاب کننده خوزستان افتاده است. یک ستاد متشکل از کارگران اعتصابی قادر است رهبری اعتراضات خیابانی را نیز به عهده بگیرد و هماهنگی سراسری در ایران را به مورد اجرا قرار دهد. جوانان مبارز امروز در خیابان ها فریاد می زنند: «کارگر نفت ما! رهبر سر سخت ما!». به شعار آنها باید پاسخ مثبت دهیم! اعتصاب کارگری یعنی به نمایش گذاشتن قدرت کارگری. کسانی که قادر به مختل کردن تولید نفت و پتروشیمی در وضعیت کنونی می شوند، یعنی در مصدر قدرت و رهبری تمام جامعه می توانند قرار گرفته اند. فراموش نکنیم در بهمن ۱۳۵۷ بسته شدن شیرهای نفت توسط کارگران شرکت نفت بود که کمر رژیم شاه را شکاند. از اینروست که کارگران شریف خوزستان از این قدرت برای رهبری کردن کل جامعه و سرنگونی نظام سرمایه داری ـ آخوندی و جایگزین کردن با یک نظام سوسیالیستی باید بهره ببرند.
امروز ما به یک ستاد سازماندهی انقلاب سوسیالیستی نیاز داریم. وظیفه ما این است که با قدرت برخیزیم و همدیگر را به برخاستن دعوت کنیم.
کارگران پیشتاز سوسیالیست خوزستان
۲۱ مهر ۱۴۰۱
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate