روز ۱۲ ژوئن روز جهانی مبارزه با کار کودکان است

کانال کولبران و سوختبران:
۱۲ June – World Day Against Child Labor
روز ۱۲ ژوئن روز جهانی مبارزه با کار کودکان است.
🔸در حکومت جمهوری اسلامی شاهد کار کودکان، کارتن خوابی کودکان و تعرض و تجاوز روزانه به این طفل‌هـای معصوم و بیگناهی هستیم که قربانی یک نظام به شدت فاشیست‏ و سرمایه‌داری اسلامی هستند.
🔸جمهوری اسلامی قاتل کودکان است. در شرایطی #۱۲ژوئن روز مبارزه علیه کار کودکان را به پیش می‌بریم که در چند ماه گذشته از خیزش مردم انقلابی ایران با دو شعار اساسی « انقلاب ژینا» و «زن، زندگی، آزادی» حکومت کودک‌کُـش جمهوری اسلامی ده‌هـا کودک را در همین خیزش اخیر با شلیک مستقیم به قتل رسانده است.
🔸جمهوری اسلامی قاتل کودکان در شهرهای مختلف از جمله کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و البته قتل عمد “کیان پیرفلک” در ایذه است، که مرگ این کودک توسط قاتلان جمهوری اسلامی دنیا را تکان داد و در چند روز گذشته بمناسبت تولد کیان‌پیرفلک در زادگاهش “ایذه” و بسیاری از شهرهای خارج کشور مردم آزادیخواه تولدش و یادش را گرامی داشتند.
🔸کودکان زیادی که زیر سن قانونی هستند در کوچه و خیابان با دستفروشی یا در میان زباله‌ها بدنبال لقمه‌ای نان هستند. بسیاری از کودکان در محل کار یا کوچه و خیابان طعمه افراد شرور می‌شوند، به مواد مخدر آلوده می‌شوند و یا تعرض جنسی و خشونت قرار می‌گیرند. کودکانی را داریم که از روی اجبار بجای درس خواندن و رویاهای شیرین کودکی نان‌آوران خانواده‌هایشان هستند.
🔸در روز جهانی مبارزه با کار کودکان یاد می‌کنیم از سمبل مقاومت و کودکی که به ما درس انسانیت و از خودگذشتگی داد و آنهم “فرهاد خسروی “ که جان عزیزش را برای زنده ماندن برادرش “آزاد خسروی “ در کوهستانهای سر به فلک کشیده ارتفاعات “تته اورامان” بخاطر یک لقمه نان از دست داد!!!

🔸با سرنگونی حکومت کودکش اسلامی حق زندگی و تحصیل، شادی و رفاه به کودکان در ایران باز خواهد گشت. دنیای آرزوهای کودکان در ایران تحت حکومت ضد کودک، ضد زن و ضد انسان نابود شده است. در اکثر کشورهای دنیا کودکان مقدمند و حقوق آنان رسمیت دارد. طبق آمارهای جهانی بیش از ۱۶۰ میلیون کودک کار و خیابان در دنیا وجود دارد که مایه ننگ جوامع سرمایه‌داری جهانی است.

🔸دفاع از حقوق کودکان و مبارزه با کار کودکان جهانشمول و وظیفه همه آحاد جامعه است.
برای جامعه‌ای مبارزه می‌کنیم که کلیه امکانات رفاهی، تحصیلی، بهداشتی، تربیتی و موسسات و سازمانهای دفاع از حقوق کودکان پایه است. هرگونه مجازات و تنبیه یا جداسازی جنسیتی و تبعیضات علیه کودکان باید برداشته شود. کودکانی که فاقد خانواده و سرپرست هستند باید به مراکز نگهداری و تربیت و پرورش کودکان که زیر نظر اداره دولت هستند با برخورداری از کلیه امکانات رفاهی و آموزشی و استاندارهای امروزی سپرده شوند.

🔸کانال کولبران و سوختبران بدون هیچ قید و شرطی از حقوق کودکان حمایت و همه مردم را فرا‌می‌خواند در مبارزه با کار کودکان و دفاع از حقوق آنان پیشرو این مبارزه برای بدست آوردن حقوق انسانی کودکان در ایران باشیم!!!

کـانال کـولبران و سوختبـران

۱۲ ژوئن ۲۰۲۳، ۲۲ خرداد

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate