به کارزار علیه کشتار کولبران و سوختبران بپیوندید

اطلاعیه کانال کولبران و سوختبران
به کارزار علیه کشتار کولبران و سوختبران بپیوندید.
جمهوری اسلامی طی دو دهه گذشته عامدانه دست به قتل و کشتار کولبران و سوخت برانی زده است که تنها از روی ناچاری و نبود هیچ گونه امکانات و شرایط شغلی دست به این کار زده‌اند.
کانال کولبران و سوختبران کارزاری را جهت دادخواهی خانواده‌ها و قربانیانی که در مسیر کولبری یا سوخت بری توسط نیروهای جمهوری اسلامی به قتل رسیده‌اند و یا معلول شده‌اند اعلام کرده است که ضمن پیش‌بردن امر دادخواهی خانواده ها به مراجع بین‌المللی و حقوق بشری، خواهان متوقف کردن کشتار سیستماتیک جمهوری اسلامی علیه این قشر زحمتکش جامعه شود و هم برای محاکمه قاتلان، آمرین و عاملین این کشتارهای عامدانه به دادخواهی برخیزیم.
جنایت و کشتار حکومتی علیه کولبران و سوخت بران باید در افکار عموم دنیا مورد توجه قرار بگیرد و این کشتارها و درواقع اعدام‌های عمدی این کارگران مرزی باید با اعتراضات جهانی همراه شود و ضمن محکومیت این جنایات، جمهوری اسلامی را وادار به پاسخگویی کنیم.
خواسته‌های این کارزار مشخصا پایان دادن به قتل و کشتار کولبران و سوختبران در مرحله اول، شناسایی عاملان شلیک به کولبران و سوخت بران، محاکمه و مجازات عاملان اصلی این کشتارها، ایجاد کار و اشتغال زایی و اعطای بیمه بیکاری و درمانی برای آنان ، دریافت غرامت برای کولبران و سوخت بارانی که جانشان گرفته شده و یا معلول شده‌اند، از ابتدائی ترین مطالبات این قشر زحمتکش و محروم جامعه می‌باشد.
کارزار دادخواهی کولبران و سوختبران از کلیه قربانیان جمهوری اسلامی دعوت میکند تا این جنبش و حرکت اعتراضی را حمایت کنند. صدای بیحقوقی و محرومیت و فلاکتی که علیه این بخش از انسان‌های شریف‌ جامعه در مناطق مرزی اعمال شده را رساتر انعکاس دهیم.
کارزار علیه قتل کولبران و سوختبران از خانواده‌های کولبران و سوخت برانی که به قتل رسیده‌اند دعوت میکند تا اطلاعات مربوط به عزیزانشان را با جزئیاتی از نحوه به قتل رسیدن یا آنها که مستقیم و غیر مستقیم در این مسیر جانباخته و معلول شده‌اند را برای کانال کولبران و سوختبران به آدرس: https://t.me/Mehr22Justice در تلگرام ارسال کنند تا تراژدی چندین سال از قتل و کشتار و سرکوب سیستماتیک حکومتی علیه کولبران و سوختبران را در افکار عموم مورد توجه قرار دهیم.
ما با حمایت همه شما فعالین سیاسی و حقوق بشری و خانواده‌های دادخواه دیگر می توانیم امر دادخواهی این خانواده‌ها را به پیش ببریم و گامی به جلو برای پایان دادن به قتل و اعدام کولبران و سوختبران برداریم.
کانال کولبران و سوختبران
۷ ژانویه ۲۰۲۱، ۱۸ دیماه ۱۴۰۰
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate