قاتلان کولبران را به محاکمه خواهیم کشید

قاتلان کولبران را به محاکمه خواهیم کشید.
کولبران بصورت سیستماتیک و کاملا عامدانه توسط جنایتکاران حکومت اسلامی به قصد کشت هدف گلوله مستقیم قرار میگیرند.
در روزهای سەشنبە و چهارشنبه به تاریخ ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در مرزهای “هنگه ژال” شهر بانه و “مرز نوسود” تعدادی از کولبران هدف شلیک گلوله نیروهای هنگ مرزی قرار گرفتند.
از میان این کولبران “محمد مولودی” در مرز بانه و “فریاد اداک” در مرز نوسود جراحات شدیدی برداشتەاند. کولبران مجروح، محمد مولودی به بیمارستان صلاح الدین ایوبی شهر #بانه و فریاد اداک به بیمارستانی در شهر #پاوه انتقال داده شده‌اند که وضعیت آنها وخیم اعلام شده است.
تعرض و سرکوب کولبران در کردستان و سوختبران در سیستان و بلوچستان سیاستهای فاشیستی و سیستماتیک حکومت قاتل اسلامی علیه این قشر زحمتکش و نان آور است. فعالین و احزاب و نهادهای سیاسی و حقوق بشری بارها نسبت به قتل و کشتار و در واقع اعدام کولبران و سوخت بران از سوی نهادهای سرکوبگر حکومتی اعتراض و این جنایات را افشا و محکوم کرده‌اند. با این حال نیروهای مرزی با دستور مستقیم از ارگانهای بالای حکومتی گستاخانه و آگاهانه اقدام به ادامه کشتار سیستماتیک این طیف از کارگران مرزی میکنند.
کانال کولبران و سوختبران از همه انسان‌های شریف و مبارز  در داخل و خارج میخواهد برای پایان دادن و اعتراض گسترده در سطوح مختلف علیه قتل، کشتار و سرکوب کولبران در کردستان و سوختبران در سیستان و بلوچستان اقدامات عملی و اعتراضات گستردەای رو به مقامات جمهوری اسلامی بکار بگیرند. نهادهای حقوق بشری را باید زیر فشار قرار داد تا حکومت اسلامی را در انظار عموم زیر فشار قرار دهند. با تمام قدرت علیه نیروهای سرکوبگر و قاتلان کولبران و سوختبران و برای محاکمه این جانیان باید دست بکار شد.
از شما میخواهیم دادخواهی خانواده کولبران و سوختبران
را حمایت کنید و در کنار هم برای متوقف کردن جنایات جمهوری اسلامی به میدان بیاییم.
کانال کولبران و سوختبران
جمعه ۲۶ فروردین- ۱۵ آوریل ۲۰۲۲
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate