مسبب اصلی قتل کولبران جمهوری اسلامی است

با نگاهی به کارنامه پر از قتل و کشتار سیستماتیک جمهوری اسلامی پرونده جنایت این حکومت علیه بشریت هر روز سنگینتر می‌شود . از آنجا که ماهیت حکومت قاتل و آدمکش اسلامی بر همگان آشکار است، این حکومت مرتبا و روزانه اقدام به شلیک مستقیم به سوی کولبران و سوخت بران نموده است.
طبق اخبار منتشر شده از کانالهای مختلف طی یک ماه (حد فاصل دی تا بهمن) تعدادی از کولبران در نواحی مختلف مرزی از شهرهای کردستان با شلیک مستقیم مزدوران حکومت اسلامی به قتل رسیده و یا مجروح شده اند. علاوه بر این بیش از سه هفته از مفقود شدن سه کولبر به نامهای اسعد و بهلول سیدانی فرد و بارزان میهنی که در تاریخ ۲۳ دیماه در ارتفاعات مرزی بین ارومیه با ترکیه در “ دره بنار “ در میان برف و کولاک مفقود شده‌ اند، علیرغم تلاش‌ صدها نفر از مردم منطقه که برای جستجو داوطلب شدند، تاکنون هیچگونه اطلاعی از سرنوشت و وضعیت سلامتی این کولبران در دسترس نیست. در عین حال چند کولبر هم در اثر سوانح دیگر و تصادفات جاده‌ای یا بر روی مین رفتن، مصدوم و مجروح شده‌اند.
بانی و مصبب، فقر، تباهی، بیکاری، قتل و کشتار کولبران حکومت اسلامی است. حکومتی که در بودجه ۱۴۰۰ خود میلیاردها تومان هزینه را صرف سپاه تروریستی پاسداران، امام زاده ها، مراکز خرافه و بسیج و دیگر نیروهای سرکوبگر و قاتل می کند، فقر مطلق را به مردم  تحمیل کرده است. در چند روز گذشته یکی از جیره خواران حکومتی بنام، خداداد عزیزی در یک برنامه تلویزیونی همسو با حکومت اسلامی به تحقیر کولبران پرداخت. در نظامی که کولبر را بخاطر تامین یک لقمه نان برای خانواده اش به قتل می رسانند، کاسه لیسان همین نظام با اهانت، تحقیر و بی حرمتی اقدام به ترور و کشتن روانی کولبران می کنند. نباید اجازه داد که مفتخوران این حکومت بیش از این افسار پاره کرده و کرامت و زندگی هزاران کارگر رنج دیده و محروم را بیش از این با تباهی روبرو کند.
ما مردم در داخل و خارج باید قویا و متحدانه بطور جدی علیه این کشتارهای عامدانه حکومتی اعتراض سازمان دهیم. باید وسیعا با به میدان آمدن همه انسان‌های شرافتمند و آزاده در محکومیت قتل و کشتار حکومتی علیه کولبران دست به اعتراض زد. برای ایجاد فضایی اعتراضی، فعالین عرصه کولبران نقش تعیین کننده ای بر عهده دارند. می توان و باید مبارزه برای خواست کولبران مبنی بر، شغل مناسب یا بیمه بیکاری را به مفتخوران حکومتی تحمیل کرد.
کانال کولبران و سوخت بران
۱۳ بهمن ۱۴۰۰
۲ فوریه ۲۰۲۲
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate