اتحادیه اروپا‌ و “تروریست”بودن سپاه پاسداران

امروز چهارشنبه ۲۸ دی، پارلمان اتحادیه اروپا رای مثبت به درخواست تروریستی نامیدن سپاه پاسداران داد و فردا پنجشنبه لایحه پیشنهادی مورد تصمیم اتحادیه اروپا  قرار  خواهد گرفت.  و به احتمال زیاد فردا چنین تصمیمی گرفته شود.
اما  واقعیت این است چنین موضوعی اساسا نه بخاطر “سرکوب  و اعدام مردم ایران توسط جمهوری اسلامی”! بلکه بخاطر نقش جمهوری اسلامی در ارسال پهپاد و تسلیحات جنگی به روسیه و درگیر شدن در جنگ  ارتجاعی روسیه و ناتو و امریکا  در اوکراین و قربانی کردن مردم بیدفاع  در آن کشور بود!
“دمکراسی و حقوق بشر” امریکا و اروپا ۴۴سال است نظاره گر وکمک کننده مستقیم و غیر مستقیم جمهوری اسلامی آدمکش بوده اند و چنانچه خودشان در قلب اروپا با  چنین جنگی روبرو نمیشدند،  بدون تردید همان راه را ادامه میدادند و ککشان هم نمیگزید!
دیپلماسی فاسد و  مبتنی بر ریا و دروغ، و مهندسی افکار عمومی مردم ساده لوح  در جهت منافع عمومی دولتهای سرمایه داری توسط  دولتهای ارتجاعی و‌مدیایی آنان حد و مرز ندارد!
 از  دولت جمهوری اسلامی تا دولت آمریکا  و  اعضای ناتو و روسیه‌… “قهرمانان”جنایتکار و آدمکشی اند، و عامل  تحمیل فقر و‌فلاکت و جنگ و آواره گی بخاطر منافع کاپیتالیستی خود به کل جهان  بوده اند.  بخش اعظم آن دولتها مجرم و جنایتکار و تروریست هستند،
اینکه جمهوری اسلامی و سپاه  دامنه تروریسم و آدمکش اش بیشتر بوده  وهست، برای همگان، بجز خود همین دولت های که جمهوری فاشیست اسلامی را ۴۴ سال پیش سر کار آوردند،  روشن بود، و حالا نیازی به قهرمان سازی  و پروپاگند مبالغه آمیز  نیست و نباید  در انتظار “ نجات” امریکا ‌و ناتو و اتحادیه اروپا در “خارج” بود وآدرس  غلط به جامعه تشنه آزادی و برابری ایران داد!
این روش سیاست بازی ارتجاعی برای سلطنت طلبان و رضاپهلوی شوینیست و دارودسته های مانند شورای مدیریت گذار و… میتواند مفید باشد، نه کارگران و مبارزینی که بیش از ۴ ماه است قربانی می دهند!  و ۴۴ سال است تحت سرکوب و استثمار بیوقفه جمهوری اسلامی و سرمایه داری قرار دارند.
راه سرنگونی انقلابی جنبش ما از مجرای عروج یک جنبش قدرتمند میلیونی طبقه کارگر و  شکل دادن به صف مستقل آزادیخواهانه ضد سرمایه داری میگذرد نه
امید بستن به اتحادیه اروپا و ناتو و‌‌ امریکا!
پایان دادن به موجودیت کثیف سپاه پاسداران و  ارتش و کل دستگاه سرکوب و بساط جنایتکارانه جمهوری اسلامی نیز از همین مسیر ممکن خواهد شد.
۲۸ دی ۱۴۰۱
۲۰۲۳-۱-۱۸


Print Friendly, PDF & Email

Google Translate