خطاب به شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

با درود!
دوستان گرمی! آیا روز یکشنبه  ۱۱ اردیبهشت، که  روز جهانی طبقه کارگر میباشد، اما شما آنرا همزمان روز اعتراض سراسری فرهنگیان نیز اعلام کرده اید، با کارگران  و تشکلهای  کارگری غیر دولتی هماهنگی ایجاد شده است؟
چرا تعین یک روز مشترک، یکشنبه ۱۱ ادیبهشت‌؟،  بنظرم حق نیست  روز جهانی کارگر با هیچ مناسبت دیگری ادغام و یا همزمان گردد!  پیام تبریک اول مه خود را در صف اعتراض و اعتصاب کارگران اعلام کنید  و بخوانید، نه در  سایه قرار دادن این روز مهم تاریخی و جهانی کارگران!
البته که مطالبات فرهنگیان بخشی از مطالبات طبقه کارگر نیز هست، اما  مطالبه کل طبقه کارگر نیست!، کارگران  روز جهانی خود را دارند و نباید آنرا دست کاری کرد. حیاتی است در روز کارگر عمق خواسته های سوسیالیستی و ضد سرمایه دارنه  و ضد کار مزدی خود را با قدرت و صدای رسا فریاد بزنند و انرا یکبار دیگر به عنوان تنها راه رهائی بشریت از چنگ  نظام مملو از جنایت و  جنگ و گرسنگی و بدبختی سرمایه داری حاکم و  الگوهای وحشیانه دمکراسی و مذهبی و ملیگرایانه و راسیستی آن، اعلام کنیم!
 در حالیکه برای شما فرهنگیان گرامی مقدور میباشد که همان مناسبت روز معلم، ۱۲ اردیبهشت ، را اعلام نمایید. همزمان کردن این روز و این دو مناسبت هم نادرست  و ضربه زدن و زیر سایه بردن اول می( ۱۱ اردیبهشت) است و هم  به زیان  هر دو جنبش تمام خواهد گردید!
به ویژه در نظام جمهوری اسلامی ضد کارگر، که “هفته کارگر” ضد کارگری را با هدف خنثی کردن  اول می و مبارزه و اتحاد طبقاتی کارگران با زور و تطمیع و  فریب  به تعدادی تحملیل نموده است،   بیش از پیش کارگران انتظار دارند مورد حمایت بیدریغ  از جانب فرهنگیان قرار بگیرند و روز کارگر را هر چه با شکوه تر بر گزار نمایند!
نخستین اقدام در این جهت تغییر فوری تاریخ روز اعتراض فر هنگیان از ۱۱ به ۱۲ اردیبهشت میباشد!
به این امید به این مهم توجه کنید.
  ٤ اردیبهشت ۱۴۰۱
۲۴ آوریل ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate