“خاکریز” حجاب سقوط کرده است

در تیرماه سال پیش،  دو ماه قبل از انقلاب زن زندگی آزادی، آخوند عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد حجاب اسلامی گفت “حجاب خاکریز اول ماست، اگر سقوط کند بقیه خاکریزها هم از دست می‌روند”. فضای جامعه آشکارا دارد به همه این را نشان میدهد که این خاکریز اصلی حکومت بدنبال انقلاب مهسا،  کاملا سقوط کرده است. فضای شهرهای مختلف نشان میدهد که  زنان و دختران، این خاکریزاصلی حکومت اسلامی را فتح کرده اند و آنرا نابود کرده اند. مبارزه و اعتراضات و اعتصابات برای فتح خاکریزهای بعدی حکومت ادامه خواهد یافت. جنگ حجاب به طور قطع به نفع ما مردم مغلوبه شده است. با بگیر و ببند و قتل و پونز و اسید پاسی و جنایات بسیار چهل سال است تلاش کردند این طوق بندگی را بر سر زنان کنند و از این طریق جامعه را به صلابه بکشند. اما زنان و همه مردم آزاده جسورانه ایستادند و جنگیدند و این تحقیر را قبول نکردند، و انقلاب مهسا آخرین ضربه را وارد کرد و خاکریز اول حکومت سقوط کرد. جشن نوروز و چهارشنبه سوری و رقص مختلط زن و مرد در چهار راههای شهرهای مختلف نشان میدهد که آپارتاید جنسی نفسهای آخر را میکشد و میتوانیم آنرا کلا از جامعه جارو کنیم. به فضای تهران و شیراز و مشهد وسنندج و سقز و شهرهای دیگر نگاه کنید. آیا از این خاکریز اثری به جا مانده است؟ 

فسیلهای حکومتی طبیعی است که تلاش و تقلا میکنند که با طرحهای جدید “حجاب و عفافشان” اوضاع را به قبل بازگردانند.  طرحهای تازه شان را به مجلس داده اند تا با “توجیه و ارشاد و توضیح و اقناع” و البته با جریمه و اخراج از کار و  پلمب کردن مغازه ها و اماکن مختلف، سنگر در هم ریخته حجابشان را شاید برگردانند. اما این تقلاها هنوز نیامده شکست خورده و خودشان هم میدانند که راه به جایی نخواهند برد. حجاب پر!! 

شکست سیاست حجاب اسلامی حکومتی یک پیروزی مهم برای زنان و همه مردم است. روشن است که همه مردم خواهان سرنگونی کلیت حکومت  اسلامی هستند. اما آنها که اهمیت این شکست را نمیدانند و افاضه میکنند که حجاب مهم نیست و امثال اینها، تنها و تنها سطحی بودن و عدم درک سیاسی خود را نشان میدهند. باید این پیروزی را ارج گذاشت و آنرا با تمام توان تثبیت کرد و گامهای بعدی برای در هم کوبیدن کل سیستم جنایتکار و چپاول اسلامی را به پیش برداشت. شکست سیاست حجاب اجباری یک پیروزی مهم برای انقلاب مهسا است که به قیمت زیادی به دست آمده است. باید آنرا حفظ کرد. جمهوری اسلامی اکنون با طرح اینکه “بی حجاب مجرم نیست بلکه متخلف است”، عقب نشینی خود را اعتراف کرده است. ما باید اعلام کنیم که بی حجاب نه مجرم است و نه متخلف. مجرم و متخلف جانیان اسلامی هستند و آنها را به محاکمه خواهیم کشید. از کسانی که محل کارشان پلمب میشود باید حمایت کرد. از زنان و همچنین مردانی که به دلیل عدم رعایت حجاب از کار بیکار میشوند باید متحدانه حمایت کرد. همان اتفاق زیبایی که در شاندیز افتاد و مردم فروشنده حامی زنان بی حجاب را گلباران کردند، را به شیوه های مختلف باید تکرار کرد. 

جمهوری حجاب و آپارتاید جنسی و مافیای سرمایه داری باید گورش را گم کند. این را در سال جاری میتوانیم با اتحاد و تعرض خود کاملا عملی کنیم. این حکومت به این جامعه تعلق ندارد. به این قرن، به این زمان به این مردم تعلق ندارد. این یک سیستم عقب مانده و متحجر و ضد انسانی و دون شان بشری است که باید با تعرضات بعدی انقلاب به گور سپرده شود. این خاکریز ها را هم فتح خواهیم کرد و بر ویرانه های آن، جامعه ای آزاد و برابر و امن و بدون ستم و تبیعض و فقر و سرکوب و زندان را برپا خواهیم کرد. آزادی و کرامت انسانی و رفاه حق تک تک مردم است که این نیروی منحوس از مردم گرفته است . انقلاب زن زندگی آزادی میخواهد جامعه را انسانی کند و رفاه و کرامت و منزلت و شادی و برابری را برای اول بار در این جامعه حق تک تک مردم اعلام نماید و آنرا عملی نماید. سال جدید سال پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی و پایان دادن به دوره دیکتاتورها و دیکتاتوریها است. زنده باد انقلاب مهسا! 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate