تهاجم جنایتکارانه اسرائیل به خلق فلسطین در نوار غزه محکوم است!

تهاجم جنایتکارانه اسرائیل به خلق فلسطین در نوار غزه محکوم است!

در چند روز اخیر، جهان بار دیگر شاهد بمباران وحشیانه نوار غزه از سوی ارتش سرکوبگر اسرائیل و کشتار توده های تحت ستم فلسطینی توسط دولت اسرائیل بود. بر اساس گزارشات تاکنون منتشر شده، ده ها فلسطینی از جمله حداقل ۱۴ کودک در جریان این حملات کشته شده و ساختمانهای زیادی در غزه نیز ویران شده اند. دولت نژادپرست اسرائیل به روال تبلیغاتی همیشگی خود، علت این تهاجم ددمنشانه را “موشک‌پَرانی” سازمانهای اسلامی فعال در میان فلسطینی ها (حماس و دیگر دار و دسته های وابسته به رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی) از غزه اعلام کرده و به عربده کشی در مورد قدرت مرگبار ارتش سرکوبگر خود و اراده اش برای “پاسخ قاطع” اسرائیل‏ به این دار و دسته های اسلامی ارتجاعی و وابسته پرداخته است. اما این یک فریبکاری بیش نیست، چرا که در عمل، ارتش اسرائیل‏ به اسم مبارزه با آن دار و دسته های ارتجاعی، به سلاخی و کشتار سیستماتیک توده های تحت ظلم و ستم فلسطینی و نابود کردن خانه و کاشانۀ آنها پرداخته است. 

 در میان موج تبلیغات ضد مردمی دستگاه های خبر پراکنی امپریالیستی و وابسته که با چشم بستن بر ابعاد جنایت پیشگی صهیونیست های حاکم بر اسرائیل‏، در موازنۀ  قدرت بین توده های غیر مسلح فلسطینی در غزه و ارتش سرکوبگر اسرائیل‏، از ضرورت “خودداری طرفین” و “حق دفاع اسرائیل‏” داد سخن می دهند، زمینه تشدید این درگیری و جنایات حاکمان اسرائیل‏ هر چه بیشتر فراهم می شود. دولتمردان جنایتکار اسرائیلی با تلاش برای برجسته کردن موجودیت گروه های اسلامی در غزه که توسط رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی و یا بعضاً توسط خود صهیونیست ها ایجاد و تقویت شده و در شرایط اشغال این سرزمین ها رشد کرده اند، می کوشند ریشۀ اصلی این درگیری ها که اساسا در اشغال فلسطین توسط دولت صهیونیستی اسرائیل‏ قرار دارد را کتمان نمایند.

حملات وحشیانه اخیر ارتش سرکوبگر اسرائیل به توده های فلسطینی ساکن در نوار غزه در شرایطی صورت گرفت که دولت اسرائیل در تداوم سیاست نسل کشی و نابود کردن خانه و کاشانه توده های فلسطینی، تصمیم به اخراج ده ها خانواده فلسطینی از این منطقه با هدف اسکان مهاجران اسرائیلی گرفته است، تصمیمی که حتی مغایر قراردادی می باشد که در سال ۱۹۵۶ بین اسرائیل با دولت اردن بسته شده است. مقامات اسرائیل مدعی شده اند که خانه های فلسطینی ها در زمین هایی ساخته شده‌اند که یهودیان در قرن ۱۹ آن را خریده بودند. البته آنها دیگر نمی گویند که اساسا کل موجودیت دولت اسرائیل در سرزمینی پا گرفته که متعلق به فلسطینی ها بوده و خلق فلسطین با زور و جنگ و ترور وحشیانه توسط صهیونیست ها و با حمایت جنایتکارانه امپریالیسم آمریکا و شرکاء و سایر دشمنان مرتجع توده های فلسطینی مجبور به تخلیه خانه های خود گشته و امروز به عنوان یک ملت بدون سرزمین ، آواره شده اند.  

درست پیش از آغاز حملات جنایتکارانه اخیر، همۀ جهانیان شاهد بودند که چگونه سربازان اسرائیلی در جریان یک یورش سبوعانۀ دیگر به توده های فلسطینی که جهت اعتراض به تصمیم دولت صهیونیستی حاکم در مسجدالاقصیٰ در بخش قدیمی اورشلیم تجمع کرده بودند با توسل به گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی صدها فلسطینی‌ را به خاک و خون کشیدند. در جریان این یورش صدها فلسطینی به دست اشغالگران مجروح شدند.  فلسطینی ها در این مسجد در اعتراض به اقدام های قبلی این دولت مبنی بر بستن باب‌العمود (دروازهٔ دمشق) و صادر کردن حکم تخلیه خانه های فلسطینی ها در محله شیخ جرّاح بود که دست به اعتراض زده بودند. 

واقعیت این است که آنچه که امروز در سرزمین اشغالی می گذرد، نتیجه ناگزیر سیاستهای تبهکارانه صهیونیستهای اشغالگر و حامیان امپریالیستشان است. دولت اسرائیل سگ نگهبان امپریالیسم در منطقه می باشد و همه جنایاتش از سوی قدرتهای امپریالیستی حمایت می شود به همین دلیل هم هست که در بیش از ۷۰ سال گذشته توانسته با توسل به ترور و جنگ و کشتار، اشغال فلسطین را ادامه دهد. کشتار توده های تحت ستم و بی‌‌گناه فلسطینی و اعراب مقیم اسرائیل‏ تازه ترین صفحۀ این کارنامۀ جنایتبار است

چریکهای فدائی خلق ایران، ضمن دفاع از حق تعیین سرنوشت خلق فلسطین، حملات اخیر ارتش اسرائیل‏ و کشتار توده ها در سرزمینهای اشغالی و سیاستهای اشغالگرانه و ددمنشانه دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین را به شدت محکوم می کنند. تحقق حق تعیین سرنوشت خلق فلسطین به قطع سلطه امپریالیسم و صهیونیسم در خاک فلسطین گره خورده است و  مبارزه قاطعانه توده های مبارز فلسطینی تحت یک رهبری انقلابی یکی از عوامل تعیین کننده در این مسیر می باشد.

پیروز باد رزم دلاورانه خلق فلسطین!‏

مرگ بر امپریالیسم و صهیونیسم!‏

ننگ و نفرت بر دولت اشغالگر اسرائیل!‏

نابود باد گروه های بنیادگرای اسلامی!‏

‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۳ مه ۲۰۲۱‏

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate