ممنوع نمودن واردات واکسن کرونا، بازی مرگبار با جان مردم ماست!

در حالی که همه گیری کرونا هر روز قربانیان بیشتری از میان مردم بویژه طبقات و اقشار بی چیز و محروم جامعۀ ما می گیرد، صدا و سیمای رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی روز جمعه ۱۹ دی ماه اعلام کرد که خامنه ای واردات واکسن کرونا (کووید ۱۹) که ساخت آمریکا و انگلیس باشد را ممنوع نموده است. این تصمیم ضدمردمی در شرایطی که کشورهای بسیاری در حال استفاده از این نوع واکسنها هستند و واکسن ساخت خود کشور هم در دسترس نیست، عملا معنایی جز بازی با زندگی مردم و صدور فرمان نانوشتۀ مرگ تعداد بیشتری از توده ها را ندارد. یک بازی جنایتکارانه که بار دیگر چهره ضدمردمی سردمداران جمهوری اسلامی را در مقابل چشم همگان قرار می دهد. گر چه از رهبران جمهوری اسلامی که از همان آغاز شیوع این اپیدمی، با سیاستهای ضد مردمی خود باعث تسریع هر چه بیشتر آن گشتند، چنین تصمیماتی دور از انتظار نمی باشد.

کسی فراموش نکرده است که ولی وقیح جمهوری اسلامی در همان آغاز این اپیدمی و در شرایطی که کرونا هر روز داشت از مردم قربانی می گرفت مدعی شد که این “توطئه دشمن” علیه به اصطلاح “انتخابات مجلس” و “راهپیمایی ۲۲ بهمن” می باشد و سپس از مردم ستمدیده خواست که “مسئله را زیاد بزرگ” نکنند. به خاطر همین “بزرگ” نکردن مسالۀ مرگ هر روزۀ مردم بود که مقامات حکومتی به هواپیمایی “ماهان” اجازه دادند تا مدتها پرواز های خود را به چین ادامه دهند؛ واقعیتی که باعث تسریع گسترش این بیماری در سطح کشور شد. مردم ما در طول یک سال اخیر و پس از شیوع وسیع این بیماری نیز دیدند که مقامات جمهوری اسلامی با سیاستهای ضد مردمی خویش ضمن خودداری از تامین کمترین وسایل پیشگیری و مداوای این ویروس مرگبار، ابعاد تلفات وارد بر مردم را هر چه بیشتر ساختند تا جایی که امروز بنا به آمار رسمی- که به هیچ وجه تمام حقیقت را بیان نمی کنند – بیش از ۵۶ هزار نفر از مردم، جان خود را از دست داده اند.

در این شکی نیست که شرایط  غم انگیز و هولناک ناشی از همه گیری ویروس کرونا و نتایج باز هم مرگبارتر اقتصادی – اجتماعی آن بر حیات و معیشت توده ها قبل از هر چیز نتیجه سلطه رژیم ضد خلقی جمهوری اسلامی ست. از رهبر رژیمی که تا بن استخوان به امپریالیستها وابسته است و هر روز در جهت پیشبرد سیاستهای آنها در ایران و منطقه به دسیسه و جنایتی جدید متوسل می شود، اصلا عجیب نیست که به دلیل سودجویی باندهای حکومتی ای که از ورود و یا عدم ورود واکسن های موجود و تغییر کمپانی های امپریالیستی فروشنده به جمهوری اسلامی، سودهای میلیاردی به جیب می زنند چنین حکم های ضدخلقی ای صادر شود، آنهم در شرایطی که شکی نمی توان داشت که خود تبهکار نامبرده و دارو دسته اش از همین واکسن ها استفاده می کنند.

حکایت هیاهو های ضد آمریکایی سردمداران جمهوری اسلامی در رابطه با واکسن کرونا همچون حکایت آقازاده هایشان می باشد که در عین حال که اکثرشان در همین آمریکا و انگلیس در رفاه زندگی کرده و مشغول عیاشی و تن پروری با پول های ناشی از مکیدن خون زحمتکشان ما هستند، فریبکارانه شعارهای ضد غربی می دهند. خامنه ای تبهکار در شرایطی با دستور منع ورود واکسن غربی به گرفتن پُز ضد امپریالیستی مشغول است که در عمل، رییس جمهور او یعنی روحانی فریبکار همین چند روز پیش در جلسه هیات دولت گفت دستور خرید واکسن کرونا را صادر کرده است. گزارشات منتشر شده در این زمینه حاکی از آن است که  ایران ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن از طریق “کواکس” – نهاد هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسن کووید-۱۹ – خریداری کرده است؛ که به گزارش خبرگزاریها این محصولات، با واسطه یا بدون واسطه، تولید شرکت‌های آمریکایی و بریتانیایی و متحدان تجاری آنها می باشند. البته بعدا مسئولین جمهوری اسلامی “تحریم” های آمریکا را مانع خرید واکسن اعلام کرده و مدعی شدند که می خواستند حدود بیست میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کنند اما تحریم‌های مالی آمریکا چنین امکانی را نمی دهد.

تجربه نشان داده که دروغ جزیی جدایی ناپذیر از حیات جمهوری اسلامی است و هیاهو های ضد آمریکایی،  بخشی از این دروغها می باشند. این بار نیز هیاهوی ضد آمریکایی به پوششی برای بازی کردن با جان توده های محروم ما توسط سران جمهوری اسلامی بدل شده است.  بنابراین چه تحریم های آمریکا باعث عدم امکان خرید واکسن شده باشد و چه حکم خامنه ای این امکان را از مردم سلب نموده باشد فرقی در این واقعیت نمی کند که جمهوری اسلامی مسبب اصلی افزایش بی حد مرگ و میر مردم توسط کرونا می باشد. مردم برای مقابله با این اپیدمی به واکسن نیازمندند و هر عاملی جلوی این امر را بگیرد عملا مقابل خواست و حق زندگی مردم ایستاده است و باید به قدرت قهر انقلابی مردم از سر راه برداشته شود.

نابود باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!

چریکهای فدایی خلق ایران

بیست و نهم دی ماه ۱۳۹۹

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate