سرکوب کارگران معدن مس سونگون ورزقان محکوم است!

سرکوب کارگران معدن مس سونگون ورزقان  

محکوم است!

یکبار دیگر رژیم جمهوری اسلامی با تعرض به تجمع کارگران محروم و زحمتکش معدن مس سونگون، ماهیت کارگر ستیز و ضد خلقی خود را به نمایش گذارد. 

در سومین روز اعتصاب کارگران معدن مس سونگون که در نزدیک ورزقان در استان آذربایجان شرقی واقع شده، نیروهای یگان ویژه با وحشیگری تمام معدنکاران اعتصابی را مورد حمله قرار داده و ضمن ضرب و شتم کارگران، چند کارگر را بازداشت کردند. 

کارگران پیمانی این معدن که دومین تولید کننده مس در ایران می باشند از روز سه شنبه ۱۴ تیر ماه برای رسیدن به مطالبات برحقشان که تماماً از سوی کارفرما نادیده انگاشته شده بود، کار را خوابانده و به این وسیله به سرمایه دار مفت خور معدن حالی کردند که باید از وعده های توخالی دست کشیده و در جهت تحقق خواستهای کارگران گام بردارد. کارگران پیمانکاری در حالی که کمرشان در زیر بار فقر و گرانی و تورم خم شده است، مدتهاست که خواهان همسان سازی حقوق با کارگران رسمی و اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی می باشند. اما صاحبان این معدن  که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء” – وابسته به سپاه پاسداران- از کارفرمایان اصلی می باشد به این مطالبات برحق کارگران تن نمی دهد.

مدیریت معدن، در مقابل اعتصاب کارگران به جای برآورده کردن خواسته های آنان، نیروهای سرکوب را به جان کارگران مبارز انداخت و این نیروهای مزدور ضمن ایجاد رعب و وحشت در میان کارگران، ۲ نفر از آنان را دستگیر نمودند. اما این اقدام سرکوبگرانه باعث عقب نشینی کارگران جان به لب رسیده از مظالم سرمایه داران نشد. برعکس، کارگران به اعتصاب خود ادامه داده و یک صدا خواهان آزادی رفقای بازداشت شده خود شدند. این بار مزدوران یگان ویژه برای سرکوب مبارزات کارگران گسیل شدند و این مزدوران نیز با وحشیگری تمام به کارگران حمله کرده و ضمن ضرب و شتم آنها تعداد دیگری از کارگران را بازداشت نمودند. اما به رغم همه این وحشیگری ها مبارزات کارگران ادامه یافته است؛ و حال خواست آزادی همه کارگران بازداشتبی با برجستگی بیشتری از سوی آنها فریاد زده می شود.

چریکهای فدائی خلق ایران ضمن پشتیبانی از مطالبات و مبارزات کارگران معدن مس سونگون و محکوم نمودن سرکوب وحشیانه آنها توسط نیروهای امنیتی و سرکوبگر جمهوری اسلامی، بار دیگر تاکید می کنند که در مقابل سرمایه داران و رژیمی که جز با زبان زور با کارگران سخن نمی گویند تنها کارگران متحد و متشکل قادر به مقابله می باشند و تجربه نشان داده است که امر سازمان یابی  کارگران جز از طریق حرکت در جهت نابودی دیکتاتوری حاکم عملی نخواهد شد. بر این اساس، کارگران مبارز ما ضمن پی‌گیری مبارزات حق طلبانه خویش، باید مبارزه برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و نابودی سیستم سرمایه داری ایران را هدف عالی خود قرار دهند. 

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

پیروز باد مبارزات دلاورانه کارگران برای نان، کار، مسکن و آزادی!

زنده باد انقلاب!

چریکهای فدائی خلق ایران

۱۸ تیر ۱۴۰۱ برابر با  ۹ جولای ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate