مرگ یک زندانی سیاسی دیگر در چنگالهای خونین جمهوری اسلامی!

مرگ بهنام محجوبی از زندانیان سیاسی در سوم اسفند ماه ۱۳۹۹ در بیمارستان لُقمان ، بار دیگر چهره جنایتکار جمهوری اسلامی را در مقابل دید همگان قرار داد. بر اساس اظهارات خانواده بهنام، مسئولین زندان از در اختیار قرار دادن دارو های مورد نیاز این زندانی سیاسی خودداری کرده و بر اساس برخی گزارشات، حتی آگاهانه و به عمد دارو های نادرست به وی می دادند که نتیجه طبیعی آن تشدید بیماری وی و سرانجام مرگ این زندانی سیاسی بود. جالب است که اداره کل زندان‌های تهران در واکنش به خبر مرگ این زندانی سیاسی مدعی شد که او “دچار مسمومیت از طریق مصرف خودسرانه‌ی دارو” شده است.

تجربۀ برخوردهای وحشیانۀ جمهوری اسلامی درسیاهچالهای خود با زندانیان سیاسی و همچنین دروغگویی سیستماتیک و عدم شفاف سازی در موارد مشابه یعنی مرگ های مشکوک زندانیان سیاسی، جایی برای باور ادعاهای اخیر مقامات جمهوی اسلامی باقی نمی گذارد. اما مسائل مطرح شده همگی بیانگر آن هستند که گزارشاتی که حاکی از دادن دارو های نادرست به بهنام  بوده اند، اخبار درستی می باشند. در تائید این واقعیت باید به یاد داشت که همسر بهنام در مهرماه ۱۳۹۹ گفته بود که وی به دلیل قطع داروهایش دچار فلج شده است.  همچنین مادر این زندانی روز یک شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرده که: “با اینکه کمیسیون پزشکی و پزشک قانونی تأیید کردند که بهنام تحمل حبس را ندارد، ولی دادستان آزادی او را رد می کند.”.

بهنام یک جوان ۳۳ ساله و از دراویش گنابادی بود که در زمستان سال ۱۳۹۶ در جریان حمله نیرو های امنیتی جمهوری اسلامی به دراویش در خیابان گلستان هفتم تهران بازداشت شد. بعد ها بیدادگاه رژیم وی را به اتهام تبانی علیه امنیت کشور به دوسال زندان محکوم نمود و او با گذاشتن وثیقه به طور موقت آزاد شد. با اینکه  پزشک قانونی اعلام کرده بود که بهنام به دلیل بیماری، توان تحمل زندان را ندارد اما ماموران جمهوری اسلامی وی را در ۳۱ خرداد امسال دستگیر و به زندان اوین منتقل نمودند.

مرگ دردناک بهنام یک بار دیگر نشان داد که در زندانهای دیکتاتوری حاکم، جان زندانیان سیاسی از هیچ امنیتی برخوردار نیست. در شرایط خوفناک و غیر انسانی حاکم بر زندانهای جمهوری اسلامی، سربازان بدنام ولی فقیه جدا از کشتن اسرا در زیر شکنجه های وحشیانه، از تمام راه های ضد مردمی و غیر انسانی دیگر از جمله عدم مهیا کردن کمترین امکانات درمانی برای زندانیان و اخلال در کار درمان و معالجۀ اسرای بیمار استفاده کرده و شرایط از میان برداشتن و مرگ زندانیان سیاسی را فراهم می سازند. 

فاکتهای موجود همگی نشان می دهند که مسئولیت مرگ بهنام محجوبی بر عهده رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی می باشد که در زندانهایش نیز انسان ها همچون کل جامعه از هیچ امنیتی برخوردار نیستند. این رژیم سرکوبگر که زورگوئی هایش جان مردم را به لب رسانده، چنان شرایط ظالمانه و دهشتناکی در جامعه به وجود آورده است که خود زندگی هر روز فریاد می زند که برای خلاصی از این وضعیت جمهوری اسلامی باید با تمام دارو دسته های درونیش نابود گردد، امری که تحقق آن به قهر انقلابی سامان یافته توده های وابسته است. جوانان انقلابی ایران باید راهی برای سازماندهی خود در گروه های سیاسی – نظامی و دست یازیدن به جنگ پارتیزانی علیه این رژیم بیابند تا در جریان مبارزه مسلحانه خود علیه این رژیم ، قادر به سازماندهی مسلح توده ها جهت مقابله مؤثر با نیروهای سرکوبگر این رژیم سراپا ننگ و جنایت گردند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد!

چریکهای فدایی خلق ایران

۷ اسفند ۱۳۹۹ برابر با ۲۵ فوریه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate