جنبش سراسری علیه اعدام‌ها را گسترش دهیم

جنبش سراسری علیه اعدام‌ها را گسترش دهیم

جمهوری اسلامی در هفته های اخیر به جنایات و اعدام‌هایش شدت داده و شماری از زندانیان سیاسی را وحشیانه به چوبه اعدام سپرده و همچنین اعدام زندانیان جرائم عادی را گسترش داده است.

این جنایات بیش از پیش خشم عمومی را در سراسر کشور علیه جانیان حاکم برانگبخته و به جنب و جوش و گفتمان گسترده‌ای علیه اعدامها در سراسر کشور دامن زده است. اعتصاب غذای ٦١ زندانی سیاسی زن در اعتراض به اعدام  محمد قبادلو و فرهاد سلیمی که مورد حمایت گسترده نهادها و چهره‌ها و فعالین جنبشهای اعتراضی قرار گرفت، و بدنبال آن اعلام سه شنبه‌های اعتراض و اعتصاب از سوی زندانیان عادی  و حمایت زندانیان سیاسی از این حرکت، سرآغاز موج تازه ای در جنبش علیه اعدام است که با اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان و همچنین در سمیرم علیه اعدام‌ها اوج تازه‌ای گرفت. در همین رابطه گوهر عشقی مادر کارگر جانباخته ستار بهشتی با اشاره به حکم اعدام عباس دریس کارگر معترض و شاهد کشتار نیزار ماهشهر، به اعتصاب سراسری علیه اعدام‌ها فراخوان داده است. او در پیام خود نوشته است:

“ملت ایران ، فرزندان عزیزم هر روز صبح مطلع میشویم که این حکومت شوم برای گردنِ فرزندان مان طناب دار آماده کرده است، روزهای گذشته را شاهد بودید که با چه قساوتی خانواده ها را عزادار کردند، ما راهی جز ایستادن نداریم، همه باید دست در دست یکدیگر بگذاریم به هر طریقی که میتوانیم باید عمل کنیم، #اعتصاب_سراسری میتواند یک راه تاثیر گذار باشد، بیایید پیش از آنکه از هر خانه، کسی را بالای دار برده باشند اقدام کنیم.

حزب کمونیست کارگری تلاش گوهر عشقی و تمام دادخواهان علیه اعدام را ارج می نهد و از آن فعالانه حمایت میکند. حزب همه مردم را به مبارزه علیه اعدام و جنایات حکومت اسلامی به هر شکل ممکن بویژه از طریق اعتصاب عمومی و اعتصابات سراسری فرا میخواند.

نابود باد حکومت اعدام و زندان!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ بهمن ۱۴۰۲- ۱ فوریه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate