فراخوان مشترک کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران و کمیته کردستان حزب حکمتیست در اعتراض به قتل مهسا امینی متحد و یکپارچه به خیابان بیاییم

فراخوان مشترک

کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

در اعتراض به قتل مهسا امینی متحد و یکپارچه به خیابان بیاییم

روز جمعه ۲۵ شهریور بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان کسری در تهران، خبر مرگ مهسای جوان ۲۲ ساله را منتشر نمود. مهسا روز سه شنبه ۲۲ شهریورتوسط ”گشت ارشاد” تهران در متروی ”حقانی” در حالی دستگیر شد که همراه مادر و برادرش به تهران سفرکرده بود. اما پس از دو ساعت او را در حالی یافتند که به کوما رفته بود.  او به دست نیروهای سرکوبگر رژیم جهل و خرافه اسلامی با ضربات باتوم و شوک الکتریکی به سرش دچار سکته مغزی شد. جمهوری اسلامی مهسا را به خاطر عدم رعایت حجاب اسلامی دستگیر کرد اما تردیدی نیست که قتل او با هدف مرعوب کردن جامعه انجام گرفته است. اما مردم مرعوب نمی شوند. این جنایت جمهوری اسلامی با موج اعتراض زنان و مردان آزادیخواه در تهران روبرو شد و نفرت و انزجار مردم سراسر ایران را برانگیخته است.

مردم مبارز کردستان!

زنان و مردان آزادیخواه!

مهسا امینی نه اولین قربانی سیاست ها و قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی است و نه آخرین خواهد بود. دست رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی را باید از سر زنان کوتاه کرد، نباید گذاشت این جنایت ها را تکرار کند، این رژیم را باید سر جای خود نشاند. بدون شک مردم مبارز کردستان با توجه به سابقه بیش از چهار دهه مقاومت و مبارزه در برابر جمهوری اسلامی و با توجه به سابقه تاریخی اعتراضات شان در مقابل جنایت این رژیم، پاسخ قاطع و شایسته خود را به این جنایت هم خواهند داد.

ما امضا کنندگان این فراخوان مردم مبارز کردستان و همه زنان و مردان آزادیخواه را به اعتراض عمومی و سراسری علیه قتل مهسا فرا می خوانیم. مراسم خاکسپاری مهسا را به میدان اعلام همبستگی با خانواده وی و به میدان اعتراض علیه این جنایت جمهوری اسلامی تبدیل کنید. ما  از مردم مبارز دیگر شهرهای کردستان می خواهیم که همزمان به نشانه همبستگی با خانواده مهسا و در اعتراض به این جنایت رژیم اسلامی متحد و یکپارچه به خیابان بیایند و این جنایت را محکوم کنند. باید خواست محاکمه و مجازات عاملان قتل مهسا به مطالبه عمومی مردم کردستان تبدیل شود. در همانحال از مردم کردستان می خواهیم که در هر حرکتی که نشانه اعتراض و همبستگی مردم کردستان علیه این جنایت رژیم جمهوری اسلامی است فعالانه شرکت کنند.

ما مردم آزاده در سراسر ایران را فرا میخوانیم که به هر شکل که میتوانند از اعتراضات مردم کردستان علیه جنایت رژیم حمایت و پشتیبانی کنند و همصدا با مردم کردستان خواهان محاکمه و مجازات عاملان این جنایت شوند.

۲۵ شهریور ۱۴۰۱

۱۶ سپتامبر۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate