اطلاعیه درمحکومیت حملات پهبادی وموشکی رژیم جمهوری اسلامی به پایگاههای احزاب اپوزیسیون دراقلیم کردستان عراق

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له

درمحکومیت حملات پهبادی وموشکی رژیم جمهوری اسلامی

به پایگاههای احزاب اپوزیسیون دراقلیم کردستان عراق

امروز چهارشنبه ۶ مهرماە ۱۴۰۱ برابر با ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ساعت ۱۰ و نیم قبل از ظهر مقرها و اردوگاههای حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیک شهر”کوی”، سازمان زحمتکشان کردستان و سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران واقع در منطقه سلیمانیه وحزب آزادی کردستان در اقلیم کردستان عراق مورد حمله موشکی و پهبادهای انتحاری سپاه پاسدان رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفت. هنوز اخبار دقیق از جزئیات خسارات و تلفات این حملات منتشر نشده است.

این حملات جنایتکارانه درشرایطی ازسوی جمهوری اسلامی انجام میگیرد کە در پی قتل حکومتی ژینا امینی دوازده روز است که خیابان های بیش از صد شهر ایران به میدان ابرازخشم و اعتراض زنان و مردان آزادیخواه ایران علیه کلیت این رژیم تبدیل شده است. بازتاب این قتل حکومتی و اعتراضات توده ها در سطح جهان رژیم جمهوری اسلامی را بیش از هر زمان دیگر رسوا و بی اعتبار کرده است. مداخله گريهاى نظامی رژیم جمهوری اسلامی در عراق هم با موج عظیمی از اعتراض و نارضایتی مردم روبروشده و مردم عراق این رژیم را عامل فساد و ناامنی و فقر و فلاکت خود می دانند. مردم کردستان عراق هم که با سابقه سیاستها و مداخله گری های جمهوری اسلامی و بمباران های مناطق مرزی از جانب این رژیم آشنایی دارند، همواره جمهوری اسلامی را عامل بی ثباتی و نامنی این منطقه دانسته اند.

رژیم جمهوری اسلامی در شرایطی در بحران عمیق اقتصادی و سیاسی دست و پا می زندکه در داخل و در سطح منطقه با خشم و اعتراض توده های مردم روبرو شده است وبا بمباران پایگاههای نیروهای اپوزیسیون می خواهد توجه افکار عمومی را از خشم و اعتراض مردم ایران علیه جنایات این رژیم و موج همبستگی جهانی با مردم ایران به انحراف بکشاند. رژیم جمهوری اسلامی به خیال واهی خود می تواند با حملات نظامی به نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق به روحیه مبارزه جویی مردم به پاخاسته در کردستان ایران لطمه بزند. بدون تردید مردم مبارز کردستان ایران با تداوم مبارزات متحدانه خود این اهداف رژیم را با شکست روبرو می کنند.

کومەلە سازمان کردستان حزب کمونیست ایران ضمن محکوم کردن شدیدحملات تجاوزکارانه و جنایتکارانه، رژیم جمهوری اسلامی به پایگاههای نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق از مردم مبارز کردستان عراق انتظار دارد که ضمن محکوم کردن این حملات جنایتکارانه بار دیگرهمبستگی خود را با مبارزات مردم کردستان ایران علیه جنایات رژیم جمهوری اسلامی اعلام دارند.

کمیتە مرکزی کومەلە – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

۶ مهرماە ۱۴۰۱

سپتامبر ۲۰۲۲

www.komala.co

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate