اعلامیه مشترک … با اعتراضات موثر  و متحدانە تفرقەافکنی جمهوری اسلامی را محکوم کنیم

اعلامیه مشترک

کومه له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)

و کمیته کردستان حزب حکمتیست

با اعتراضات موثر  و متحدانە تفرقەافکنی جمهوری اسلامی را محکوم کنیم

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ پایگاههای بخش هایی از نیروهای اپوزیسیون کردستان ایران در اقلیم کردستان عراق را مورد حملات پهبادی وموشکی قرار داد که در جریان این حملات متأسفانه ١٦نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

رژیم جمهوری اسلامی در شرایطی این حملات جنایتکارانه را انجام داده است کە در پی قتل حکومتی ژینا امینی حدود دو هفته است که خیابان های بیش از صد شهر ایران به میدان ابراز خشم و اعتراض زنان و مردان آزادیخواه ایران علیه کلیت این رژیم تبدیل شده است. جنبش اعتراضی رادیکال با ابتکارات متنوع زنان و نسل جوان هر روز موثرتر در حال پیشروی است.  اعتراض به قتل مهسا از چنان مقبولیت اجتماعی برخوردار بوده که بازتاب اعتراضات توده ها در سطح جهان رژیم جمهوری اسلامی را بیش از هر زمان دیگر رسوا و بی اعتبار کرده و در منگنه قرار داده است. 

رژیم جمهوری اسلامی در شرایطی که در باتلاق بحران های در هم تنیده گرفتار آمده چه در داخل و چه در عراق و درسطح منطقه با خشم و اعتراض توده های مردم روبرو شده است. رژیم با بمباران پایگاههای نیروهای اپوزیسیون مستقر در اقلیم کردستان عراق می خواهد توجه افکار عمومی را از خشم و اعتراض مردم ایران علیه جنایات این رژیم، از اتحاد و یکپارچگی اعتراضات مردم کردستان با مردم سراسر ایران و از موج همبستگی جهانی با این اعتراضات را به بیرون مرزها حواله داده و به انحراف بکشاند. رژیم جمهوری اسلامی به خیال واهی خود می تواند با حملات نظامی به نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق شعله های آتش خشم و اعتراض مردم بپاخاسته در کردستان ایران راخاموش کند و با تفرقه افکنی آنها را از مردم بپا خاسته ایران جدا کند. بدون تردید مردم مبارز کردستان ایران در اتحاد و همبستگی با مردم مبارز سراسر ایران با اعتراضات خیابانی و  دیگر ابتکارات اعتراضی موثر  به مبارزات خود ادامه می هند و اهداف تفرقه افکنانه رژیم را با شکست روبرو خواهند کرد.

از این رو ما امضا کنندگان این فراخوان بار دیگر مردم مبارز کردستان را به ادامه اعتراضات یکپارچه و متحدانه و قاطع با مردم سراسر ایران و در اعتراض به حملات جنایتکارانه جمهوری اسلامی فرا می خوانیم. اتحاد و یکپارچگی مردم کردستان با مردم سراسر ایران و همگامی در شعارها و ابتکارات و روشهای مبارزاتی مشابه  رمز پیروزی است. نگذاریم رژیم جمهوری اسلامی با این اقدام جنایتکارانه و تفرقه افکنانه مبارزات مردم کردستان را از مبارزات مردم ایران جدا کند. یکصدا علیه این جنایت اعتراض کنیم. راهپیمایی و اعتراض خیابانی جزئی از آزادی های سیاسی و آزادی بیان و حق بدون قید شرط مردم کردستان و سراسر ایران است. همانطور که اعتصاب کارگری هم از نظر جمهوری اسلامی غیر قانونی است، اما کارگران با مبارزات پیگیر خود اعتصاب را به بخشی از واقعیت جنبش کارگری تبدیل کردند. اکنون که رژیم جمهوری اسلامی از هر سو تحت فشار قرار گرفته است، زمان آن فرا رسیده که برپایی اعتراضات خیابانی را به بخشی از واقعیت جنبش آزادیخواهانه مردم کردستان و سراسر ایران تبدیل کنیم.

در پایان از مردم مبارز، از زنان و مردان آزادیخواه در سراسر ایران که در دو هفته گذشته خیابانهای شهرهای مختلف ایران را به میدان رودرروئی با نیروهای سرکوبگر جمهوری ایران تبدیل کردند، می خواهیم بار دیگر و به هر شکلی که می توانند اتحاد و همبستگی خود را با مردم کردستان و علیه جنایات رژیم نشان دهند.

۷ مهرماه ۱۴۰۱

‏۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate