اطلاعیه کمیته مرکزی کومەلە در مورد تهدیدات اخیر جمهوری اسلامی علیه احزاب اپوزیسیون کردستان

اطلاعیه کمیته مرکزی کومەلە در مورد تهدیدات اخیر جمهوری اسلامی علیه احزاب اپوزیسیون کردستان

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

کارگران، مردم مبارز کردستان!

مردم آزادیخواه ایران!

سران و فرماندهان سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی در چند روز اخیر بار دیگر با طرح ادعاهای دروغین و بی‌پایه و اساس مبنی بر تحرکات نظامی احزاب و جریانات سیاسی کردستان مستقر در اقلیم کردستان عراق، در مناطق مرزی جار و جنجال تبلیغی و جنگ روانی علیه مردم کردستان براه انداخته اند. سران رژیم و فرماندهان سپاه طی این چند روز بارها اردوگاه های پناهندگان و محل استقرار خانواده‌های وابسته به این احزاب سیاسی را تهدید به حملات نظامی و موشک باران کرده اند. این درحالی است که هیچ گونه تهدید نظامی از جانب احزاب سیاسی کردستان ایران علیه رژیم در کار نبوده است.

تبلیغات و تهدیدات رژیم علیه احزاب و جریانات سیاسی و مردم کردستان در حالی است که جمهوری اسلامی در داخل ایران با تداوم جنبش انقلابی سراسری و بحران های همەجانبه روبرو می باشد. اعتصابات پی در پی کارگری و تداوم اعتراضات زنان، دانشجویی، معلمان، بازنشستگان و پرستاران با خواست و مطالبات حق طلبانه و رادیکال، پایه‌های حاکمیت رژیم اسلامی را به لرزه در آورده‌ است. رژیم جمهوری اسلامی به جای پاسخگوئی به مطالبات روزانه توده های مردم، با گسترش موج اعدام های روزانه و با چنین تهدیدات و حملات نظامی جنایتکارانەای می‌خواهد معضلات پیشاروی خود را فرافکنی نماید تا بلکه بتواند بقای حکومت را تداوم بخشد.

کومەله، تبلیغات هیستریک و تهدیدات و اقدامات نظامی جمهوری اسلامی علیه اردوگاه های پناهندگان سیاسی و احزاب اپوزیسیون کرد مستقر در اقلیم کردستان را قویأ محکوم می نماید و از مردم مبارز کردستان و سراسر ایران، فعالان جنبش های اجتماعی می‌خواهد به هر شکل ممکن علیه هرگونه حملات نظامی و اقدامات تخریبی جمهوری اسلامی علیه فعالان سیاسی و پناهندگان مستقر در اقلیم کردستان اعتراض نمایند. کومەله از مردم کردستان عراق که با سابقه سیاست ها و مداخله گری های جمهوری اسلامی و بمباران های مناطق مرزی از جانب این رژیم آشنایی دارند، انتظار دارد که ضمن محکوم کردن این تهدیدات و تبلیغات دروغین بار دیگرهمبستگی خود را با مبارزات مردم کردستان ایران علیه این رژیم جنایتکار اعلام دارند. بدون شک اقدامات و حملات نظامی و تروریستی نمی‌تواند جمهوری اسلامی را از سرنگونی انقلابی توسط جنبش های پرقدرت اجتماعی نجات دهد.  

کمیته مرکزی کومەله – سازمان کردستان حزب  کمونیست ایران

 ١١ خرداد ١٤٠٢

اول ماە ژوئن ٢٠٢٣

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate