اطلاعیه کمیته مرکزی کومەله در رابطه با انتشار منشور رضا پهلوی و هم پیمانانش!

اطلاعیه کمیته مرکزی کومەله در رابطه با انتشار منشور رضا پهلوی و هم پیمانانش!

روز جمعه ١٩ اسفند یک ماه پس از گردهمایی کنفرانس جرج تاون در واشنگتن منشور رضا پهلوی و پنچ نفر دیگر از همپیمانانش از جمله عبداله مهتدی بعنوان نمایندۀ خودخوانده مردم کردستان انتشار یافت. این منشور که مزورانه و فریبکارانه نام اختصاری“مهسا” برآن نهاده شده، نه تنها ربطی به جنبش انقلابی و واقعی ژینا “مهسا” ندارد بلکه دقیقأ برای تقابل و به شکست کشاندن آن تدوین شده است. محتوای این منشور بی‌ربط به همۀ اهداف، شعارها و مطالبات جنبش انقلابی و سراسری ایران و برای به شکست کشاندن آن است. این منشور در خدمت اهداف آمریکا و دیگر قدرتهای امپریالیستی است. امضا کنندگان این منشور و پیروانشان منافع شخصی آیندۀ موهوم برای خود متصورند، اما از همین حالا مهر ضد انقلاب جنبش انقلابی حی و حاضر کنونی را بر پیشانی خود زده اند.

مقدمه و کل بندهای منشور معاملاتی رضا پهلوی بی ربط به جنبش انقلابی شش ماهه سراسری ایران است. نیروی اصلی این جنبش اصیل اجتماعی را کارگران، دانشجویان، معلمان، بازنشستگان و سایر اقشار با پیشتازی زنان تشکیل میدهند که در این فاصله در داخل و در خیابان، در کارخانه، در دانشگاه و مدارس و غیره، در  مقابل رژیم جنایتکار و تا دندان مسلح جمهوری اسلامی سینه سپر کرده‌اند، قربانی داده‌اند، زخمی و ناقص العضو شده اند، زندان رفته و شکنجه شده‌اند و با صدای رسا خواست و مطالبات خود را فریاد زده‌اند و بر تحقق مطالباتشان که تنها با سرگونی جمهوری اسلامی متحقق می‌شود مصمم هستند. رضا پهلوی و یارانش با هدف واهی مورد توجه قرار گرفتن و معامله با آمریکا و دیگر قدرتهای سرمایه داری و در راستای خدمت به تحقق اهداف و مصالح آنان در رابطه با جمهوری اسلامی تدوین شده است. این دولت ها اولا می‌خواهند به منظور تضعیف و به شکست کشاندن جنبش انقلابی و سراسری ایران، در صورت لزوم رضا پهلوی و منشورش را دم دست داشته باشند. ثانیأ در حال حاضر از آن به عنوان ابزار فشار دیگری در کنار دیگر فشارهای دیپلماتیک و تحریم های اقتصادی استفاده کنند، تا زیاده خواهی ها و اهداف جمهوری اسلامی را چه در گفتگوهای منازعۀ هسته ای و موشکی و چه در رابطه با سیاست های مداخله گرانۀ رژیم اسلامی در کشورهای منطقه و به‌ ویژه در نزدیکی با قدرت های امپریالیستی و جنگ اوکراین مهار و کنترل نمایند. و گرنه نیک می‌دانند در شرایط انقلابی کنونی ایران و از نظر فعالان این جنبش در عرصۀ مبارزات در جامعه، رضا پهلوی و یارانش بی‌پایه تر از آنند که بعنوان آلترناتیو حکومت اسلامی به حساب آیند.

منشور رضا پهلوی و همپیمانانش در ظاهر بر استقرار یک نظام دموکراتیک از طریق انتخابات آزاد با مشارکت همه ی شهروندان  اشاره دارد، اما  در همان حال بر “حفظ یکپارچگی سرزمینی ایران“ تأکید می کند. منظور از حفظ یکپارچگی ایران همان حقظ تمامیت ارضی ایران است که اسم رمز مخالفت با حق تعیین سرنوشت ملت کرد در کردستان ایران و اسم رمز ضدیت با هر نوع مبارزه برای رفع ستمگری ملی تحت عنوان مخالفت با تجزیه طلبی است. منشور رضا پهلوی و یارانش از دیدگاه ناسیونالیسم عظمت طلب ایرانی نه تنها بر “حفظ یکپارچگی خاک ایران“ تأکید می کند، بلکه تنها وظیفه ارتش و سپاه پاسداران ادغام شده در آنرا دفاع ازتمامیت ارضی تعریف کرده است. وارث خاندان فاسد پهلوی هنوز هیچی نشده به کمک عبدالله مهتدی چماق ارتش و نیروهای مسلح را بالای سر مردم کردستان و هر ملتی که احتمالا در یک رفراندم آزاد قصد جدائی از ایران را داشته باشند نگاه داشته است. حفظ اتحاد و همبستگی مردم ستمدیده ایران نه از طریق سرکوب و کشتار بلکه از مسیر به رسمیت شناختن حقوق برابر آنان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، به رسمیت شناختن آزادی های بی قید و شرط سیاسی و حق آنان در تعیین سرنوشت خویش تا حد جدایی و تشکیل دولت مستقل می گذرد، منشور رضا پهلوی در برابر خواسته ها و مبارزه حق طلبانه مردم کردستان همان راه دیکتاتوری سلطنتی پهلوی و حکومت اسلامی را ادامه می دهد و محکوم به شکست است.

منشور رضا پهلوی و یارانش سپاه پاسداران و دستگاه عریض و طویل بوروکراسی دولتی فاسد رژیم اسلامی را منحل نمی کند، بلکه برای تقویت ارتش سپاه پاسداران تروریست را در آن ادغام می کند، تا با تکیه به آن و با تکیه به دستگاه بوروکراتیک فاسد به ارث رسیده از حکومت اسلامی یکپارچگی سرزمینی ایران و اجرای کنوانسیون های بین المللی را تضمین کند.

تا آنجا که به کردستان مربوط  می شود، عبداله مهتدی هم پیمان پهلوی که طبق معمول در توهم کسب قدرت آماده شرکت در هر گونه بند و بست است، در باندبازی رضا پهلوی نمایندۀ خود خواندۀ مردم کردستان و کومەله شده است. ما اعلام می‌کنیم که عملکرد بیش از دودهۀ گذشتۀ او و حزبش که به ناروا از نام کومەله استفاده کرده است، هیچ قرابت و ربطی به اصول، سیاست، استراتژی و سنتهای انقلابی  کومەله ندارد. ما یقین داریم همانطور که کارگران و توده های مردم زحمتکش و ستمدیدۀ کردستان  تاکنون جریان عبدالله مهتدی را به عنوان ادامه دهنده سنت‌های رادیکال و کمونیستی کومه له نپذیرفته اند، از این به بعد نیز اجازه نخواهند داد که تاریخ پرافتخار کومه له را به دست مایه سیاسی بند و بست های حقیرانه با رضا پهلوی، ناسیونالیست های عظمت طلب ایرانی و قدرتهای امپریالیستی تبدیل کند.

کمیته مرکزی کومەله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

٢١ اسفند ١٤٠١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate