فراخوان کمک مالی … فاطمه (ژینو) ابراهیمی و خانواده او به کمک فوری ما نیاز دارند

فراخوان کمک مالی

فاطمه (ژینو) ابراهیمی و خانواده او به کمک فوری ما نیاز دارند

دوستان عزیز،

فاطمە (ژینو) ابراهیمی همراە با همسر و دو فرزند ٩ و ۴ ساله شان از سال ۲۰۱۴ بعنوان پناهنده در ترکیه بسر می‌برند، و فرزند دوم ایشان در ترکیه بدنیا آمده است. در سال ۲۰۱۶ برگه قبولی بعنوان پناهنده کنوانسیون ژنو را از شعبه  UNHCR سازمان ملل – معروف به یو اِن – در ترکیه دریافت کرده و در ۴ سال اخیر در انتظار انتقال به کشور امن ثالث بسر می برده‌اند. اما یواِن در یک اقدام ناگهانی و غیرانسانی رسیدگی به پرونده متقاضیان پناهندگی و حتی پذیرفته شدگان مثل خانواده فاطمه ابراهیمی را به اداره مهاجرت دولت ترکیه واگذار کرده است. اداره مهاجرت ترکیه هم اخیرا بعد از ۴ سال طی یک مصاحبه نیم ساعته و مغرضانه پناهندگی رسمی سازمان ملل این خانواده را لغو و آنها را فاقد صلاحیت دریافت پناهندگی تشخیص داده است. اداره مذکور طی حکمی به آنها مدت محدودی مهلت داده است تا خاک ترکیه را ترک کنند، در غیر این صورت به ایران دیپورت خواهند شد. حال آنکه دیپورت این خانواده به ایران با خطرات جانی برای فاطمه ابراهیمی و همسر او، و در نتیجه سلب حضانت فرزندان از هر دو آنها، همراه است.

فاطمه ابراهیمی قانونا به این حکم اعتراض کرده، و پرونده در حال حاضر از طرف وکیلی در شهر محل اقامت ایسان مجددا به جریان افتاده است. روشن است که پیگیری قضائی این پرونده متضمن هزینه‌هائی است که تامین آنها بهیچوجه از عهده این خانواده برنمی‌آید؛ بخصوص با توجه به اینکه دولت ترکیه پس از صدور این حکم ضدانسانی همه حقوق پناهندگی و حتی برگه های شناسائی (کیملیک) این خانواده را هم سلب کرده است.

ما امضا کنندگان زیر که داوطلب پیشبرد کمپینی برای جلوگیری از دیپورت این خانواده به جهنم جمهوری اسلامی آنهم بعد از ۷ سال آوارگی شده‌ایم، از همه شما انساندوستان و آزادیخواهان تقاضا می کنیم تا آن حد که در توان دارید ما را در پیشبرد این امر انسانی یاری کنید. ما مقدار کمک های مالی دریافت شده در هر مرحله را طبعا به اطلاع عموم خواهیم رساند.

با تشکر پیشاپیش از همه شما،

مریم افراسیاب پور، کمپین بین المللی دفاع از حقوق زنان

سعید آرمان، دبیر سازمان سراسری پناهندگان ایرانی – بیمرز

شایسته محمدیانی، کانادا

جمشید هادیان

۱۱ ژانویه ۲۰۲۱

 

لطفا کمکهای مالی خود را به حساب مریم افراسیاب پور در سوئد واریز کنید. مشخصات حساب:

 

 Clearingnummer 8424-4

kontonummer 174 131 337-1

IBAN SE04 8000 0842 4417 4131 3371

SWEDSESS

Mariam Afrasiabpour

 

Mariam Afrasiabpour: Swish, 0046703906666  

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate